همکاری اتحادیه قرآنی با آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی
کد خبر: 4066944
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

همکاری اتحادیه قرآنی با آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از همکاری اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‏‌های قرآن و عترت با این وزارت در خصوص تدریس دروس قرآنی در مقطع ابتدایی خبر داد.

میکائیل باقری، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورشمیکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درباره واگذاری دروس قرآنی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی به اتحادیه‌ها و تشکل‌های قرآنی اظهار کرد: این موضوع به طرح «اتقان» در راستای ارتقای توانمندی‌های قرآنی معلمین دوره دبستان، معاونین، مدیران و کادر آموزشی مدارس ابتدایی سراسر کشور مربوط است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح بناست که در چند لایه اقداماتی صورت گیرد، بیان کرد: تعدادی مدرس کشوری داریم که این مدرسین در استان‌های مختلف به تناسب تعداد معلمین خود، مدرسین و راهبران قرآنی را تربیت می‌کنند که تعدادشان در مجموع به 200 نفر در استان‌های سراسر کشور می‌رسد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این راهبران قرآنی وظیفه دارند که آموزگاران را در کلاس درس قرآنی همراهی کنند، آموزش دهند و این فرایند را نظارت کنند لذا بناست که از ظرفیت این مؤسسات و اتحادیه‌های قرآنی برای این فرایند استفاده کنیم.

باقری بیان کرد: در واقع در هر جایی که مؤسسات قرآنی این ظرفیت را داشته و درخواست استخدام از ما را نداشته باشند و ضوابط را هم زیر پا نگذارند از توانمندی آنها استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: همچنین جلساتی با حضور معاون پرورشی و معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل مؤسسات قرآنی برگزار شد که نتیجه آن فعلاً مشخص نیست، اما به هر حال بناست چنین کاری را انجام دهیم و این دروس ابتدایی را به اتحادیه‌ها و تشکل‌های قرآنی واگذار کنیم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۰۸:۰۲
0
0
لطفا متن تفاهم نامه منتشر شود.
captcha