نقش انکارناپذیر بانوان در توسعه فرهنگی جامعه
کد خبر: 4067011
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

نقش انکارناپذیر بانوان در توسعه فرهنگی جامعه

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اظهار کرد: افزایش سطح آگاهی و مشارکت بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه که نقشی انکارناپذیر در توسعه فرهنگی جامعه دارند، می‌تواند حرکت در مسیر نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را شتاب بخشیده و آن را هموارتر سازد.

آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های عمومی با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان مرکزی، سکینه‌خاتون، مهدیان‌پور، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های عمومی با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، گفت: افزایش سطح آگاهی و مشارکت بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه که نقشی انکارناپذیر در توسعه فرهنگی جامعه دارند، می‌تواند حرکت در مسیر نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را شتاب بخشیده و آن را هموارتر سازد.

وی تعهدات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این تفاهم‌نامه را شامل، ارائه تسهیلات و تخفیف نیم بهای عضویت برای کارکنان دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، همکاری مشترک در برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با دستورالعمل ابلاغی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همکاری و پیگیری برای تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه ویژه مادر و کودک در شهرستان اراک، همکاری با دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری مسابقات کتابخوانی در قالب سامانه «سماک»، تقویت سطح علمی و فرهنگی اعضای کتابخانه‌ها و خانواده‌ها با بهره‌گیری طرفین از ظرفیت‌ها و فرصت‌های پژوهشی مرتبط با حوزه زنان و خانواده عنوان کرد.

مهدیان‌پور اظهار کرد: ترویج کتابخوانی و مطالعه بین اقشار مختلف جامعه از اهداف تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی است.

پروین مفتح‌زاده، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، نیز در این نشست بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در آگاهی بخشی بانوان تأکید کرد و گفت: تکمیل و گسترش منابع تخصصی زنان و همکاری در تأمین کتاب‌های ویژه مادران، اطلاع‌رسانی مناسب به منظور ترغیب هرچه بیشتر خانواده‌ها به ویژه بانوان به عضویت در کتابخانه‌های عمومی و بهره‌برداری از منابع و خدمات کتابخانه‌ها از مواردی است که دفتر امور بانوان متعهد به اجرای آن است.

وی بیان کرد: همکاری برای معرفی مدرس و محتوای آموزشی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک در کتابخانه‌های عمومی استان، اجرای برنامه‌ها و طرح‌های پژوهشی در حوزه بانوان و خانواده با مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی را از دیگر مواردی برشمرد که استانداری مرکزی در این تفاهم‌نامه متعهد به اجرای آن است.

مفتح‌زاده اظهار کرد: همکاری در تهیه بانک اطلاعاتی بانوان نویسنده بومی استان مرکزی و مشارکت در تهیه بسته‌های آموزشی با موضوعات مرتبط با ابلاغ دستورالعمل سیاست‌های جمعیتی از دیگر تعهدات دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

یادآور شد، مشارکت در برگزاری مسابقات کتابخوانی، نشست‌های کتابخوان، جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب، همایش‌ها و جشنواره‌های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با موضوعات مرتبط در دفتر امور بانوان و خانواده و اداره کل کتابخانه‌های عمومی با هدف افزایش سطح آگاهی و مشارکت بانوان از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است که به مدت ۲ سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام
captcha