راه‌اندازی 11 مرکز «مهر خانواده» در کردستان
کد خبر: 4067172
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

راه‌اندازی 11 مرکز «مهر خانواده» در کردستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان از راه‌اندازی ۱۱ مرکز «مهر خانواده» به منظور ملاقات فرزندان طلاق با والدین و ارائه مشاوره به والدین خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا اعظمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان دیروز، ششم تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: مراکز «مهر خانواده» با محیط مفرح و مناسب و به دور از استرس برای ملاقات فرزندان طلاق با والدین به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دو مرکز مهر در سنندج افزود: این دو مرکز موجب شده که فرزندان در محل‌های نامناسب حضور پیدا نکنند و از آسیب‌ها دور بمانند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان بیان کرد: در راستای حمایت از کودکان هم قضات از مشاورینی که معین کرده‌ایم در زمینه بررسی تخلفات کودکان مشاوره می‌گیرند تا با دقت بیشتری با شرایط آنها آشنا شوند.

وی نقش سازمان‌های مردم نهاد در بحث پیشگیری از وقوع جرم در جامعە را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، توسعە و تحول قضایی باید خاستگاە و دیدگاە مردمی داشتە باشد. سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نقش مهمی را در بحث پیشگیری و اقدامات پیشگیرانە در جامعە ایفا کنند.

اعظمی به ساماندهی کودکان کار با همکاری بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات حدود چهار نفر از کودکان به صورت موردی در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه با کمک شورای حل اختلاف راهکاری ارائه شد که به غیر از موارد خاص همه پرونده‌های تصادف در شورای حل اختلاف رسیدگی شود، گفت: در این راستا از ۱۵ بهمن‌ماه پارسال تا ۱۸ خردادماه امسال یک هزار و ۲۳۹ پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شد که ۶۶۲ پرونده مختومه شد.

وی با اشاره به ظرفیت صلح ‌یاران گفت: ۲۶ درصد پرونده‌هایی که به این صلح یاران ارجاع داده شده به سازش منتج شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان افزود: دیده‌بان‌های مردمی هم در راستای نظارت مردم بر امورات می‌توانند به معاونت پیشگیری کمک کنند که اکنون ۲ هزار و ۵۲۹ نفر در حوزه پیشگیری در قالب ۲۱ هسته فعالیت می‌کنند. ۳۵۶ مورد سال گذشته از طریق سازمان های مردم نهاد در سامانه نظارتی بارگذاری شده بود.

وی پیگیری جابجایی تانکرهای حمل مواد سوختی و توقف آنها در خیابان پاسداران را یکی دیگر از موارد فعالیت این معاونت ذکر و بیان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان بعد از سال‌ها در صدد تهیه پارکینگی در خارج از شهر است که زیرساخت آن در حال انجام است.

اعظمی با بیان اینکه مالکیت امتیازهای مسکن ملی مشخص نیست، تأکید کرد: خرید و فروش امتیازهای مسکن ملی ممنوع است، عواقب حقوقی دارد و مطمئنا دو طرف از این نظر متضرر می‌شوند.

بهادر اسدی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان در ادامه با اشاره به اینکه مردم از ظرفیت صلح‌یاران استفاده کنند، گفت: اکنون ۷۰۰ نفر صلح یار ابلاغ گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۲۲ نفر در شعبات شورای حل اختلاف استان در حال خدمات‌رسانی هستند، افزود: ۱۳۲ شعبه فعال شورای حل اختلاف در استان فعالیت دارد که ۵۳ شعبه امکان صدور رأی داشته، ۱۳ شعبه صلحی، ۱۸ شعبه اجرا احکام و پنج شعبه تخصصی است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان در پایان یادآور شد: ۳۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف در سال گذشته و ۳۵ درصد پرونده‌های ارجاعی در سه ماهه ابتدای امسال هم به صلح ختم شد.

انتهای پیام
captcha