اساس حقوق بشر آمریکایی از تفکر سرمایه‌داری آنان نشأت می‌گیرد
کد خبر: 4067237
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

اساس حقوق بشر آمریکایی از تفکر سرمایه‌داری آنان نشأت می‌گیرد

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: اساس و بنیان حقوق بشر آمریکایی که آنرا به همه القا می‌کنند دفاع از مردم ایران، افغانستان، عراق و غیره نیست بلکه برای ایجاد ثروت به نفع خودشان است چراکه مبانی فکری این کشورها سرمایه‌داری است و تفکر سرمایه‌داری و رسیدن به منافع مادی، هر گونه اقدامی را برای آنها توجیه می‌کند. لذا هر جایی که ایجاب کند دست به اقدامات جنایتکارانه می زنند.

اکبر اسدی رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در نشست ائمه جمعه استان کردستان که با محوریت «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» برگزار شد، با اشاره به آراء و اندیشه‌های امام خمینی(ره) اظهار کرد: هر انسانی در کنار تلاش برای کسب عناوین مختلف در زندگی باید رفتارهای خود را به اخلاق پسندیده مزین کند که در این زمینه یکی از بهترین الگوها امام خمینی(ره) است. که زندگی و سیره ایشان را تقریباً همه ما دیده و شنیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیان آراء و اندیشه‌های امام خمینی(ره) گامی اساسی در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین است، افزود: در این راستا بیان مبانی، اصول، روش‌ها و اهداف تربیت اخلاقی و همچنین سیره تربیتی ایشان باید به درستی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با اشاره به احساس سیری کاذب در مقوله‌های دینی و ارزشی در جامعه به ویژه بین جوانان افزود: این احساس سیری کاذب به واسطه بمباران تبلیغاتی و وارونه جلوه دادن حقایق در فضای مجازی بوجود می‌آید.

وی افزود: دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به انحاء مختلف در قالب جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، ترور دانشمندان و علما، تحریم‌های ظالمانه اقتصادی عرصه را بر کشور ما تنگ کرده‌اند که این نشان از مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

اسدی با اشاره به اینکه امروزه شاهد سه نسل جدید بعد از امام در کشور هستیم که این عزیزان چه بسا درک درستی از حضرت امام خمینی(ره) ندارند، ادامه داد: امروز آرمان‌های انقلاب اسلامی به هر دلیل آنگونه که شایسته و بایسته نظام جمهوری اسلامی بوده به جوانان و نسل‌های جدید معرفی نشده است و در این بخش دچار انقطاع شده‌ایم.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته بازخوانی و افشا حقوق بشر آمریکایی افزود: ما نباید خود را با آمریکا مقایسه کنیم چراکه دیدگاه فکری و اندیشه آنان مبتنی بر دیدگاه سرمایه‌داری است و براساس سود و زیان با دیگران رفتار می‌کنند و برهمین مبنای قوانین خود را تنظیم و به کشورهای مختلف جهان القا کرده و قتل و غارت به راه می‌اندازند و به راحتی آن‌ را توجیه می‌کنند.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان افزود: اساس و بنیان حقوق بشر آمریکایی که خودشان بیان می‌کنند و آن‌ را به همه القا می‌کنند دفاع از مردم ایران، افغانستان، عراق و غیره نیست بلکه برای ایجاد ثروت به نفع خودشان است چراکه مبانی فکری این کشورها سرمایه‌داری است و تفکر سرمایه داری و رسیدن به منافع مادی، هر گونه اقدامی را برای آن‌ها توجیه می‌کند. لذا هر جایی که ایجاب کند دست به اقدامات جنایتکارانه‌ می‌زنند. 

وی بیان کرد: ما برای ارزیابی و مقایسه قوانین و اقدامات خود در خصوص حقوق بشر، باید بسنجیم که این اقدامات به چه میزان به آموزه‌های ناب اسلامی نزدیک است نه اینکه قوانین و اقدامات خودمان را با حقوق بشر آمریکایی مقایسه کنیم که به هیچ وجهه با هم سنخیتی ندارند. چراکه حقوق بشر اسلامی مبتنی بر فطرت پاک انسانی است.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان گفت: باید اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در تمامی ابعاد برای همه به ویژه جوانان به درستی تبیین شود. تا همه بتوانند به درک درستی از اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برسند.

وی افزود: رمز موفقیت بنیانگذار انقلاب اسلامی این بود که دوران جوانی خود را به عرفان و فلسفه و دوران جوانی خود را به اخلاقیات پرداخت و همین امر موجب شد تا هیچگاه در عرصه سیاسی متزلزل نشود. چراکه نیت خدایی در تمام ابعاد زندگی امام راحل سایه افکنده بود.

اسدی گفت: نبود توازن در زندگی یکی از عمده‌ترین مشکلات امروزی انسان‌هاست. داشتن شخصیت کاریکاتوری و عدم توازن در ابعاد مختلف وجودی، سبب عقب ماندن انسان از زندگی سالم و ایجاد مشکلات مختلف شده است.

وی افزود: نسخە موفقیت در دنیا و آخرت داشتن توازن در ابعاد شخصیتی است؛ چراکه اگر هر انسانی بتواند این توازن را در ابعاد شخصیتی خویش رعایت کند، دنیا بە مدینە فاضلە‌ تبدیل خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان یادآور شد: یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت امام خمینی در نزد عموم مردم داشتن ظرافت‌های رفتاری و توازن در ابعاد شخصیتی ایشان بود. چراکه امام( ره) به درستی هم به رعایت وظایف خود نسبت به حق الله، حق النفس و حق الناس عمل می‌کرد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۲۳:۱۸
0
0
بسیار عالی
captcha