وضعیت ساماندهی پسماندهای عفونی در استان مرکزی قابل قبول است
کد خبر: 4067298
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

وضعیت ساماندهی پسماندهای عفونی در استان مرکزی قابل قبول است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکز، استانی صنعتی و وجود پسماند در این حوزه تهدید جدی تلقی می‌شود، اظهار کرد: وضعیت ساماندهی پسماندهای عفونی در استان قابل قبول است.

مهدی زندیه‌وکیلی، معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی زندیه‌وکیلی، معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار مرکزی، امروز، هفتم تیر در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهری، استان مرکزی را استانی صنعتی و وجود پسماند در این حوزه را تهدید جدی تلقی کرد و افزود: سازمان صمت اید حداکثر تا جلسه آتی نسبت به تکمیل سامانه اطلاعات صنایع برای کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر اقدام کند.

وی با بیان این نکته که درست نیست که ندانیم چه نوع پسماند صنعتی در استان تولید می‌شود، وضعیت ساماندهی پسماندهای عفونی را قابل قبول توصیف کرد و گفت: وضعیت پسماندهای صنعتی باید روشن شود. همچنین وضعیت دفن پسماند در تفرش نامناسب است. با توجه به اینکه روش دفن و سایت دفع در تفرش نامطلوب است باید بهبود روند تجمیع پسماند در قبال این شهر حداکثر تا دو ماه آینده انجام شود.

زندیه‌وکیلی ضرورت حضور نماینده دادستان و دستگاه قضا به عنوان عضو رسمی در جلسات کارگروه پسماند را مورد توجه قرار داد و افزود: عدم حضور آنان مانع اجرای درست مصوبات است. در حال حاضر سیستم پردازش زباله در مرکز دفن اراک کامل نیست و کامل نبودن این سیستم باعث شده است که کمپوست تولیدی غیرقابل استفاده باشد. اگر سیستم تکمیل شود، کمپوست گرانول به راحتی قابل عرضه خواهد بود.

زندیه‌وکیلی ادامه داد: پاکسازی محور محلات و دلیجان به عنوان یکی از نقاط گردشگری از ضروریات است. قطعاً برای تأمین منابع مالی اجرای پویش پاکسازی حاشیه جاده‌ها، باید از ظرفیت صنایع بزرگ به ویژه در منطقه ساوه استفاده کرد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی در پایان به تشریح وضعیت مدیریت پسماند شهرک صنعتی مامونیه از توابع شهرستان زرندیه پرداخت و اظهار کرد: شرکت‌ها باید صنایع عادی خود را یا به اراک یا ساوه منتقل کنند و باید درخصوص وضعیت این شهرک، مدیریت پساب و تفکیک پسماند آن به سرعت اقدام شود. شرکت شهرک‌ها در مسیر احداث شهرک‌های جدید و شهرک‌های فعلی، حتما سکوی بتنی یا محلی با ظرفیت کم، برای نگهداری موقت پسماندها تعبیه کند تا هفته‌ای یکبار پسماند در این محل تخلیه و از منطقه خارج و به محل دفن ساوه یا اراک تحویل شود. هیئت مدیره شهرک‌ها نیز نباید اجازه دهند پسماندهای ویژه یا صنعتی در شهرک‌ها تخلیه شوند.

انتهای پیام
captcha