احسان به نیازمندان از مسیر درست انجام شود
کد خبر: 4067301
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴

احسان به نیازمندان از مسیر درست انجام شود

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه وضعیت اراک در بخش متکدیان نامطلوبی نیست، اما همین تعداد محدود نیز باید ساماندهی شوند، تأکید کرد: احسان به نیازمندان باید از مسیرهای درست انجام شود.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، هفتم تیر در  کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که در استانداری استان برگزار شد، ضرورت توجه به ساماندهی شهرها را مورد توجه قرار دانست و اظهار کرد: متأسفانه مقوله‌های معتادین متجاهر، تکدی‌گری و سرقت‌های خُرد با یکدیگر گره خورده است و در صورت ایجاد مانع تکدی‌گری برای متکدیان، احتمال اینکه آنان به سرقت روی آوردند وجود دارد.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی فرمانداری اراک و بهزیستی و با همکاری آموزش و پرورش جهت ایجاد کمپ ماده ۱۶ برای این افراد، اضافه کرد: بسیار ضروری است فرماندهی انتظامی استان نیز در اسرع وقت نسبت به در اختیار قرار دادن پلیس بانوان جهت جمع‌آوری متکدیان خانم اقدام لازم را صورت دهد.

استاندار مرکزی به نقش صدا‌و‌سیما در کاهش آمار متکدیان در سطح شهر اراک و استان اشاره کرد و افزود: صدا‌و‌سیما باید نسبت به فرهنگ‌سازی و تهیه فیلم به منظور آگاه‌سازی مردم جهت پرهیز از کمک به متکدیان اقدامات لازم را انجام دهد. درست است که روحیه کمک به نیازمندان و احسان بین مردم ایران موج می‌زند، اما باید تلاش شود این کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه وضعیت عمومی اراک در خصوص متکدیان مطلوب است، اما همین تعداد محدود نیز باید ساماندهی شده و احسان به نیازمندان از مسیرهای درست انجام شود، ادامه داد: اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری موظف به تهیه بانک اطلاعاتی در خصوص تکدی‌گران است. در این راستا دستگاه‌های اجرایی تکالیف قانونی برعهده دارند که باید عمل کنند.

وی به وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی که اکثر آنان در اراک و ساوه استقرار دارند اشاره و تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی در این راستا اقدام مؤثری را تحت عنوان بازآفرینی در دستور کار دارد که این مهم باید مورد توجه باشد. این اقدام در منطقه باغ خلج (کوی سجادیه) اراک از سال‌های گذشته آغاز شد، اما سرعت آن اندک است. همچنین در منطقه چشمه موشک(شهرک ولیعصر) نیز شرایط کمی پیچیده است، اما در منطقه فوتبال(کوی علی ابن ابیطالب(ع)) اراک شرایط بهتر است.

انتهای پیام
captcha