همایش «مرد میدان» در استان مرکزی برگزار شد
کد خبر: 4067540
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

همایش «مرد میدان» در استان مرکزی برگزار شد

همایش «مرد میدان»، امروز، ۸ تیرماه در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) استانداری استان مرکزی برگزار شد.

مصطفی فروتن، مدیر اجرایی قرارگاه جهادی «حاج عبدالله والی»

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مصطفی فروتن، مدیر دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های جهادی کمیته امداد امام خمینی(ره)، امروز، 8 تیر در همایش «مرد میدان» که در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، ضرورت پرداختن به امور مربطو به مدیریت جهادی را مورد توجه قرار داد و افزود: ایجاد جریان جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم به ویژه نیازمندان و محرومان بسیار مهم است و در اولویت کاری قرار دارد.

وی مردمی‌سازی فعالیت‌های جهادی را اولویت موجود در اسناد بالادستی دانست و اظهار کرد: پرداختن به این مؤلفه بسیار مهم و پررنگ است و قطعاً یکی از مطالبات امام راحل و رهبر معظم انقلاب توسعه جریان‌های گروهی به سمت مردم بوده و هست. مدیریت اردوهای جهادی بیش از اینکه مدلی تکنیکی باشد یک ساختار متکی بر افراد است و وجود افراد جهادگر باعث ایجاد مدیریت جهادی می‌شود.

فروتن بیان کرد: جنس مدیریت صالحین از جنس مدیریت مبتنی بر ولایت است و جنس این نوع مدیریت با سایر مدیریت‌ها متفاوت است. مدیریت کلاسیک در قالب هنر انجام دادن کار با و به وسیله دیگران تعریف شده و دیگران از این مهم به عنوان تعریف جامع یاد می‌کنند، اما با تحقیقات صورت گرفته متوجه شدیم که مدل مدیریتی انبیا و صلحا در مدیریت بدین شکل نیست؛ چراکه ولیّ جامعه در حوزه مدیریت راه و مدل کاری را ساخته و مردم را به حرکت در این مسیر هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: مسئولان در همه حال باید نگاهشان به مدیریت نگاه مبتنی بر ولایت باشد. پرچم‌داران جریان‌های انقلابی داخل روستاها هستند؛ از این رو لازم است مدیریت مبتنی بر ولایت توسط این افراد در روستاها عملیاتی شود. نگاه دهیاران باید نگاه جلوتر از مردم باشد. اگر باور کنیم جنس مدیریت ولایت از جنس مدیریت صلحا است و ما هم در این مسیر حرکت کنیم بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

مدیر دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های جهادی کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان با بیان اینکه هدف از تشکیل قرارگاه جهادی«حاج عبدالله والی» رفع مشکلات مردم، کاهش محرومیت از مناطق کم‌برخوردار به واسطه خود مردم است، اظهار کرد: ما بدون مردم نمی‌توانیم دست به برطرف کردن مشکلات مردم بزنیم، موضوع کفالت اجتماعی در دین مبین اسلام حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha