ضرورت ایجاد اشتغال با درآمد پایدار ویژه خانواده کمیته امداد
کد خبر: 4067551
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

ضرورت ایجاد اشتغال با درآمد پایدار ویژه خانواده کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ایجاد اشتغال با درآمد پایدار ویژه خانواده کمیته امداد را مورد تأکید قرار داد و گفت: توانمندسازی خانواده کمیته امداد و خوداتکایی این مجموعه با حفظ عزت نفس همراه باشد.

مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، امروز، ۸ تیر در همایش «مرد میدان» که با حضور مصطفی فروتن، مدیر دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های جهادی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی بستری در راستای تحقق گام دوم انقلاب به وجود آورده است، اظهار کرد: این گروه‌ها در سال‌های خدمت خود پس از پیروزی انقلاب اقدامات صادقانه و بی‌منتی را برای محرومین در دستور کار قرار داد و فقرزدایی را با حفظ کرامت و عزت‌ نفس نیازمندان انجام داد.

وی ایمان به حرکت جهادی در راستای رفع نیاز محرومان و نیازمندان را ستون حرکت اصلی گروه‌های جهادی برشمرد و اضافه کرد: ابن گروه‌ها با عشق و اشتیاق به سمت حرکت‌های انسانی در روستاها و مناطق محروم حرکت می‌کنند و برای تحقق اهداف پیشرو تلاش مضاعف دارند.

مؤمنی با تأکید براینکه همه باید برای پیشرفت و آبادانی کشور به ویژه مناطق محروم تلاش بیشتر داشته باشیم، ادامه داد: با دستور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور تعامل و هم‌افزایی بسیار قابل توجهی بین این نهاد با سپاه و بسیج سازندگی شکل گرفته است، اما برای توسعه هرچه بیشتر باید نیازسنجی و شناخت نیاز مناطق محروم به صورت کلی اولویت باشد.

این مقام مسئول ضرورت توانمندسازی خانواده کمیته امداد و خوداتکایی این مجموعه با حفظ عزت نفس را مورد توجه قرار داد و گفت: حفظ توانمندی خانواده‌ها حائز اهمیت است و در کنار این مهم ارتقای جامعه هدف در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز در دستور کار قرار دارد.

مؤمنی ایجاد اشتغال با درآمد پایدار ویژه خانواده کمیته امداد را مورد تأکید قرار داد و گفت: تأمین و ساخت و ساز مسکن ویژه نیازمندان، اجرای طرح اکرام محسنین و ایتام، ارائه خدمات قرض‌الحسنه در قالب احداث صندوق «ولایت» از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

پیوند انقلاب اسلامی و گروه‌های جهادی

حمید پاکپور، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی نیز در این همایش اظهار کرد: مبدأ و پیدایش انقلاب اسلامی و شکل‌گیری گروه‌های جهادی با یکدیگر پیوند خورده است و دهیاران با تمام توان برای رفع محرومیت از سیمای روستاها گام‌های مؤثری انجام می‌دهند که این اقدامات قابل تحسین است.

وی ادامه داد: در سیر تحول فرهنگ جهادی در کشور شاهد بودیم در برهه‌ای از زمان از سوی برخی مسئولان در ساختار اداری افول ایجاد شده که باید جبران شود. حفاظت از روحیه جهادی موجب می‌شود که حرمت در مسیر انقلاب همواره رو به جلو باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم مدیریت ویترینی به مدیریت میدانی تغییر یافته و رئیس‌جمهور نیز در سفر استانی در بین مردم و حتی دورافتاده‌ترین روستا در هر استان حضور دارند. استاندار مرکزی نیز بر این باور است که رویکرد پشت میزنشینی مدیران به رویکرد در بین مردم بودن تغییر کرده است.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از تعدادی از گروه‌های جهادی برتر  و دهیاران نمونه تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha