موافقت حماس با مبادله اسیر صهیونیست با اسرای بیمار فلسطینی
کد خبر: 4067586
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸

موافقت حماس با مبادله اسیر صهیونیست با اسرای بیمار فلسطینی

جنبش حماس ضمن محکوم کردن رژیم صهیونستی به بی توجهی به حل مسئله اسیران، برای مبادله انسانی اسیر صهیونیست بیمار با شماری از اسرای فلسطینی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، برخی منابع خبری به این شبکه اعلام کرده‌اند: جنبش حماس به طرف‌های واسطه ابلاغ کرده که آماده امضای یک توافق مبادله اسرای انسانی فوری است.

این منابع تأکید کردند: به‌موجب این توافق، حماس هشام السید، نظامی صهیونیست اسیر را در مقابل آزادی اسرای بیمار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد خواهد کرد.

قسام روز گذشته با انتشار ویدیویی اعلام کرد که هشام السید وضعیت خوبی ندارد.

به گفته این منابع، جنبش حماس از هرگونه وساطت بین‌المللی برای آزادی اسرای بیمار فلسطینی در مقابل این نظامی اسیر اسرائیلی استقبال کرده است.

هم اکنون نزدیک به 5 هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که نزدیک به 600 نفر از آنان بیمار هستند و وضعیت خوبی ندارند.

با این حال جنبش عبداللطیف قانوع، سخنگوی حماس با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: رژیم صهیونیستی علاقه‌ای به حل مسئله اسیران ندارد و تاکنون پیشنهادهای مختلف این جنبش برای حل مسئله را رد کرده است.

حماس روز گذشته ویدئوی کوتاهی از هشام السید، نظامی صهیونیست اسیر در نزد این جنبش، منتشر کرد. انتشار این ویدئو واکنش زیادی را در میان رسانه‌های رژیم صهیونیستی داشته است.

انتهای پیام
captcha