آنچه زائران اربعین را در دام کلاه‌برداری اینترنتی می‌اندازد
کد خبر: 4069183
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

آنچه زائران اربعین را در دام کلاه‌برداری اینترنتی می‌اندازد

رئیس پلیس فتا خراسان‌ جنوبی به زائران عتبات عالیات در خصوص کلاه‌برداری‌های اینترنتی هشدار داد و گفت: این زائران به علت عجله در ثبت‌نام به هر سایتی اعتماد نکنند.

سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبیسرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در روزهای ثبت‌نام سفر اربعین هستیم، گفت: در این روزها برخی افراد با سوء‌استفاده از مردم و زائران، با ارسال پیامک، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و معرفی سایت‌های جعلی در خصوص ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی با هزینه پایین قصد کلاه‌برداری را دارند.

وی با بیان اینکه قصد این افراد، سرقت اطلاعات بانکی و شخصی است، تصریح کرد: برخی از مردم به دلیل عجله برای سفر، با مشاهده این پیام‌ها فریب خورده و اقدام به واریز وجه می‌کنند و یا اینکه با وسوسه کلاه‌برداران، درگاه پرداخت جعلی برای آنان باز شده و این گونه اطلاعات شخصی آنان به سرقت می‌رود.

رئیس پلیس فتا خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه در این موارد حساب افراد خالی می‌شود، افزود: طراحی صفحات پرداخت جعلی توسط افراد کلاهبردار یکی از مهم‌ترین شگرد‌های سرقت اطلاعات خصوصی از قبیل اطلاعات بانکی، هویتی، نام‌های کاربری است.

وی بیان کرد: مراجعه بسیار به درگاه ثبت‌نام و عجله برای ثبت اطلاعات باعث فریب خوردن می‌شود؛ لذا کاربران  ضمن رعایت دستورالعمل‌های اعلام شده به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین که با هدف کلاهبرداری مالی انجام می‌شود را نخورند.

الوانی با بیان اینکه زائران اخبار و اطلاعاتی که با پیاده روی اربعین در ارتباط است را تنها از ستاد مرکزی اربعین حسینی و مراجع رسمی کشور پیگیری کنند، تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت نام در سامانه سماح بوده؛ بنابراین شهروندان مراقب کلاهبرداری از طریق تور‌های غیرقانونی اربعین باشند.

رئیس پلیس فتا خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی تنها از طریق سایت سماح انجام می‌شود، گفت: برای جلوگیری از خطا، کاربران برای ثبت نام اینترنتی مراسم اربعین حسینی، شخصاً آدرس سایت مورد نظر را در قسمت url  وارد کنند و از کپی کردن یا رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود جداً خودداری کنند.

وی بیان کرد: عدم توجه به ایمیل و یا پیام‌های ثبت‌نام جز با آدرس سایت سماح ضروری بوده و برای جلوگیری از سرقت اطلاعات بانکی و شخصی در فضای مجازی از نصب نرم‌افزار و یا کلیک بر روی لینک‌های ارسالی از طرف افراد ناشناس با عنوان ثبت نام اینترنتی مراسم اربعین حسینی خودداری کنید.

الوانی در پایان گفت: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده موارد مشکوک به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن  ۰۹۶۳۸۰  ارتباط گرفته و از کارشناسان اطلاعات و راهنمایی بخواهند.

 

انتهای پیام
captcha