رهایی یک زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان
کد خبر: 4069409
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

رهایی یک زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان

رییس کل دادگستری هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با میانجیگری مسئولان قضایی و تلاش اعضای شورای حل اختلاف خبر داد.

رهایی محکوم به قصاص از اعدام

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مجتبی قهرمانی، رییس کل دادگستری استان، امروز، 17 تیرماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم اقدام به منظور تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده های قصاص نفس، پرونده ای با موضوع قتل عمد به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای مفاد ماه ۸ قانون شوراهای حل اختلاف و در نتیجه پیگیری های مستمر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با همکاری اعضای شورای حل اختلاف و معتمدین محلی پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور اولیای دم، خوشبختانه این پرونده منجر به سازش شد.

قهرمانی در ادامه افزود: این حکم قصاص قرار بود در زندان بندرعباس اجرا شود و خانواده مقتول نیز بر آن اصرار داشتند اما در نتیجه میانجیگری مسئولین قضایی و پیگیری های اعضای شورای حل اختلاف، اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی رضایت خود را در شب قبل از اجرای حکم اعلام کردند. با اعلام رضایت اولیای دم در خصوص این زندانی، تعداد محکومین به قصاص که از ابتدای امسال در استان هرمزگان از مجازات رهایی یافته‌اند به ۱۰ نفر رسیده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان یادآور شد: به منظور اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه مبنی بر تعیین تکلیف پرونده های قصاص با محوریت تلاش برای ایجاد مصالحه، از فروردین ماه ۱۴۰۱ کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در پرونده‌های قصاص در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل شده و اعضای این گروه ها به صورت مستمر ضمن تفکیک، رصد و پایش پرونده‌های قصاص با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان، معتمدین محلی و خیرین و نهادهای مردمی به منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha