ثبت نام 30 هزار زائر اربعین از خراسان رضوی در سامانه سماح
کد خبر: 4070026
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

ثبت نام 30 هزار زائر اربعین از خراسان رضوی در سامانه سماح

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: تاکنون 30 هزار نفر از خراسان رضوی برای اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

 زائر اربعینعباس خداشناس، مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت نام در سامانه سماح است بر اساس مصوبه این ستاد، پیش ثبت‌نام زائران سفر به عراق برای اربعین ۱۴۰۱ از روز جمعه، ۱۰ تیرماه مصادف با اول ذی‌الحجه از طریق سامانه سماح آغاز شد.

وی افزود: پیش ثبت‌نام از متقاضیان، هیچگونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام آنان به عراق نخواهد داشت و نحوه و زمان ثبت‌نام قطعی متعاقباً از طریق ستاد مرکزی اربعین کشور اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین اعلام هرگونه محدودیتی از سوی دولت عراق برای متقاضیان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا و واکسن یادآور از شرایط تشرف به عراق است که در زمان ثبت‌نام قطعی از سوی وزارت بهداشت کنترل می‌شود، از همین‌رو از ثبت‌نام قطعی متقاضیانی که حداقل دو دز واکسن را تزریق نکرده باشند، جلوگیری می‌شود، لذا از هم‌اکنون متقاضیان باید نسبت به تکمیل مراحل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

خداشناس افزود: داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است، لذا ضرورت دارد متقاضیان در صورت لزوم از هم‌اکنون نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام کنند، همچنین با توجه به محدودیت‌های وزارت بهداشت با توجه به شرایط خاص ایام اربعین، برخی از افراد با بیماری‌های خاص، افراد سالمند و زنان باردار از تشرف به عتبات در این ایام منع شده‌اند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی اظهار کرد: زائران اربعین حسینی(ع) حداکثر تا 31 تیرماه فرصت دارند در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی اربعین پیش ثبت نام خود را انجام داده و با توجه به اعمال شرایط برای مرحله قطعی کردن ثبت نام خود اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha