تشکیل کارگروه‌ «حجاب و عفاف» در فضای مجازی
کد خبر: 4070306
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
به همت طلاب یزدی؛

تشکیل کارگروه‌ «حجاب و عفاف» در فضای مجازی

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از تشکیل کارگروه‌های فعال «حجاب و عفاف» در فضای مجازی به همت بانوان طلبه در سطح استان خبر داد.

کارگروه‌ «حجاب و عفاف» در فضای مجازی تشکیل شدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برنامه‌های حوزه علمیه خواهران استان در هفته حجاب و عفاف اظهار کرد: امروزه حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان پرورش‌دهنده متربیان ارزش‌های اصیل اسلامی در جامعه و بانوان طلبه به عنوان الگوهای مجسم زن کامل در سنگر عفاف و حجاب و زن تراز اول انقلابی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی و عملیاتی به پاسداری و صیانت مجدانه و هوشمندانه از حجاب و عفاف و دستاوردهای اسلام و انقلاب در این عرصه پرداخته و با وجود استثمارهای بی‌شمار نظام جهانی و جنگ ترکیبی، عفاف و حیا را به عنوان سمبل زن مبارز و کامل ایرانی به صورت عملی و تبلیغی به همه جهانیان معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: آنچه سبب تحقق کارکردهای حجاب در جامعه می‌شود پوشش عفیفانه است وگرنه پرداختن صرف به حجاب نمی‌تواند برای جامعه و فرد آثار و برکات داشته باشد و با پیوند این دو یعنی حجاب و عفاف خیرات و برکات ناشی از آن در جامعه پدیدار خواهد شد لذا میزان تأثیر و تبلیغ ارزش‌ها و اعتقادت دینی دو مقوله عفاف و حجاب علاوه بر استفاده از شیوه‌های به‌روز و جذاب مخاطب شناختی، به نحوه ارائه پیام دهنده هم بستگی دارد که در این راستا طلاب حوزه‌های علمیه خواهران با آراستگی به ایمان، باورهای قلبی، هنرهای خلاقانه، مهارت و جذابیت ارائه با تمام انرژی و توان وهمت خود می‌توانند با تأسی به نبی مکرم اسلام (ص)که فرمود: «العفاف زینه النسا» و با تکیه بر اقتضائات ایجابی عفاف و حجاب جهت درونی سازی این ارزش‌ها در نسل نوجوان و جوان جامعه اقدام کنند.

حسن‌پور؛ شبکه‌سازی برنامه‌های حجاب و عفاف به صورت یکپارچه در مدارس علمیه خواهران سراسر استان، هدفمندسازی، ساماندهی و انسجام‌بخشی برنامه‌های فرهنگی حول محورهای مشخص شده و گفتمان‌سازی و جریان‌سازی مطالبات رهبری در بحث حیا و عفاف در جامعه را از اهداف برنامه‌های تعیین شده در هفته حجاب و عفاف دانست.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری نشست‌های نخبگانی مدارس سطح سه استان در یزد، میبد و اردکان خبر داد و گفت: این نشست‌ها با استعدادهای برتر سازمان‌ها و ادارات به ویژه دانشگاه از هفته حجاب و عفاف آغاز و تا اسفندماه سال جاری به صورت ماهانه یک جلسه برگزار می‌شود.

وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: این کرسی‌ها در مدارس علمیه احمدآباد اردکان، میبد، سیدالشهدا یزد، مهریز و بافق با حضور دختران و بانوان در اصناف مختلف مانند صنف دانش آموزی، دانشجویی، آرایشگران، فروشنده‌ها برگزار می‌شود.

حسن‌پور گفت: به این مناسبت دوره‌های تخصصی امدادگری عفاف و حجاب در اردکان، الزهرا(س) یزد، اشکذر، حضرت زینب(س) یزد برگزار می‌شود که در قالب تربیت مبلغ عفاف و حجاب و کارگاه امداد عفاف و حجاب برای دختران و بانوان آسیب‌دیده اجرایی می‌شود.

وی برگزاری مراسم‌های هفته عفاف و حجاب با همکاری سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها، تقویت بنیه غیرتمندسازی مردان با تعامل با دفتر امام جمعه و حوزه علمیه برادران در قالب‌های مختلف تهیه کلیپ، موشن، اینفو و..... و همچنین تشکیل کارگروه‌های فعال حجاب و عفاف در فضای مجازی به همت مدارس معصومیه، ریحانه الرسول یزد، تفت و خاتم را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد که با  معرفی الگوهای محجبه موفق از هفته حجاب و عفاف آغاز و تا پایان سال 1401 برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha