واقعه مسجد گوهرشاد بیانگر اهمیت صیانت از سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 4070315
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

واقعه مسجد گوهرشاد بیانگر اهمیت صیانت از سبک زندگی اسلامی است

استاد دانشگاه امام حسین (ع) تهران گفت: واقعه خونین مسجد گوهرشاد در واقع این موضوع را ثابت می‌کند، که صیانت از سبک زندگی اسلامی تا چه اندازه اهمیت دارد.

واقعه مسجد گوهرشاد بیانگر اهمیت صیانت از سبک زندگی اسلامی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدرضا طباطبایی استاد دانشگاه امام حسین (ع) تهران 21 تیر ماه در نشست بصیرتی و روشنگری که با موضوع «اهمیت جهاد تبیین در مبحث حجاب» برگزار شد، اظهار کرد: هفته عفاف و حجاب و حماسه گوهرشاد نمادی از مظلومیت شهدای گوهرشاد همچنین شهدای امر به معروف و نهی از منکر است، چراکه به جرم دفاع از سبک زندگی اسلامی و زیست عفیفانه به شهادت رسیدند.

وی یکی از مظاهر اسلامی بودن جوامع را پوشش زنان دانست و گفت: حجاب به عنوان سمبل و نمادی از آموزه‌های اسلامی و تکلیفی برای مسلمانان و به ویژه زنان است، باوجودی‌که موضوع فوق در معرض چالش‌های فراوان داخلی و خارجی قرار گرفته است، از مباحث مهم در دین مبین اسلام به شمار می‌‌رود.

این استاد دانشگاه حجاب و عفاف را به عنوان دو ارزش در جامعه بشری به ویژه جوامع اسلامی مطرح کرد و گفت: برخلاف تبلیغات دشمنان، زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیت شایسته و موقعیت الهی است، این جایگاه تا اندازه‌ای رفیع است، که زن می‌تواند مدارج کمال را طی کرده و به مراتب عالی انسانیت راه یابد.

وی وجود زن را زینت‌بخش آفرینش دانست و گفت: افق روح او تجلی‌گاه رحمت و دامن زن مدرسه بشریت است و کمال مرد بدون او هرگز ممکن نیست، بنابراین باید تلاش کنیم، نسل جدید از دختران جایگاه والای خود را دریابند.                                                     

حجت‌الاسلام طباطبایی ضمن اشاره به  اهمیت پاسداشت ارزش‌ها به ویژه عفت، حیا و حجاب، گفت: همه آنچه که توسط ادیان توحیدی از جمله اسلام دستور داده شد، به نفع انسان است، اگر قدری با معرفت و بصیرت به آثار ارزش‌ها بپردازیم، همه خانواده‌ها با سرعت و اشتیاق از آن استقبال می‌کنند و کسی از عمل به آن سر باز نمیزند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) سلماس بیان کرد: در بیست و یکم تیر ماه دوران خفقان، قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی رخ داد، دشمن می‌دانست با این حرکت می‌تواند به اهدافش برسد و یک یک خواسته‌های خود را عملی کند، چون انسان وقتی از اخلاق دور شود، استقلال خود را از دست داده و به‌راحتی بازیچه دشمن و ابزار شیطان می‌شود.

وی تصریح کرد: زن مسلمان در حوزه عفاف و حجاب میدان‌دار اولیه و اصلی هست و باید فرهنگ‌سازی در این زمینه را به‌منزله جهاد بداند؛ آن‌قدر زنان محجبه ما، حجاب آنها و چادر آنها ارزش دارد، که مراجع معظم تقلید چادر را مقدس‌تر از عبای علما دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام طباطبایی احترام به شخصیت زنان، مصونیت در مقابل آسیب‌ها و رفتارهای ناهنجار را آثار فردی رعایت حجاب دانست و گفت: سلامت فکری و روحی نسل جدید جامعه، پیشگیری از شیوع فساد اخلاقی و حفظ کیان خانواده آثار اجتماعی رعایت حجاب است.

انتهای پیام
captcha