محکوم به اعدام در شهرستان بم از قصاص رهایی یافت
کد خبر: 4070388
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹

محکوم به اعدام در شهرستان بم از قصاص رهایی یافت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم از نجات یک محکوم به قصاص از پای چوبه دار پس از ۷ سال در جریان اجرای پویش «به حرمت علی(ع) می‌بخشم» خبر داد و گفت: این امر با اخذ رضایت از اولیای دم محقق شد.

رهایی محکوم به اعدام در شهرستان بم

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، بهنام جعفری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم، از نجات یک محکوم به قصاص از پای چوبه دار پس از ۷ سال در راستای اجرای پویش«به حرمت علی(ع) می‌بخشم» خبر داد و گفت: این امر با اخذ رضایت از اولیای دم محقق شد.

وی ضمن تشکر از این اقدام خداپسندانه خانواده اولیای دم، بیان کرد: این محکوم در سال ۱۳۹۴ مرتکب یک فقره قتل می‌شود که بلافاصله دستگیر و روزانه زندان می‌شود و حکم قصاص نفس وی به اتهام قتل عمد در دیوان عالی کشور تایید می‌شود.

این مقام قضایی بیان کرد: حکم قصاص این محکوم قرار بود در زندان بم اجرا شود که با استعانت از خداوند متعال و عنایت حضرت ولی‌عصر(عج)، با میانجیگری مسئولان قضایی و با وساطت مسئولان زندان بم و همکاری پلیس و انجمن حمایت زندانیان بم، اولیای دم پرونده با استناد به عفو و رأفت اسلامی رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند و محکوم به قصاص از پای جوبه دار از اعدام رهایی یافت.

دادستان بم اعلام کرد: با تأسی از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) و در راستای تاکیدات ریاست قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش و گذشت در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد‌.

انتهای پیام
captcha