مزار شیخان؛ مدفن دو بانوی نگاهبان عفاف و حجاب
کد خبر: 4070540
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

مزار شیخان؛ مدفن دو بانوی نگاهبان عفاف و حجاب

مزار مقدس شیخان قم مدفن دو تن از زنان مجتهده و پاسبان فرهنگ عفاف و حجاب است.

مزار بانو شهبانو صفریبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از اداره اوقاف و امور خیریه قم، مزار مقدس شیخان که در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) واقع است، میزبان علما، صلحا و شهدای گرانقدری است که هر یک در طول تاریخ، نگاهبان دیانت و از رهبران تعظیم شعائر دینی بوده‌اند.

از جمله این بزرگان باید به دو بانوی مجتهده اشاره کرد؛ بانو مجتهده ایروانی والده آیت‌الله فقیهی و صاحب کتاب انوار فقه و بانو شهبانو صفری که مؤسس ۴۰ مکتب عصمتیه در سراسر کشور است، در مزار شیخان به خاک سپرده شده‌اند؛ این دو بانوی عالمه مجتهده و از واقفان خیراندیش، نقش مؤثری در نگاهبانی از فرهنگ عفاف و حجاب داشته‌اند.

بانو مجتهده شهربانو صفری در خرداد سال ۱۳۰۸ شمسی در شهر رشت متولد شد و دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در تهران سپری کرد؛ این بانوی مجتهده در سال ۱۳۴۰ شمسی با تکیه بر اموال شخصی خویش، اولین حوزه علمیه عصمتیه خواهران را در ایران تأسیس کرد که خود مقدمه‌ای شد برای تأسیس بیش از ۳۵ حوزه علمیه دیگر در سراسر ایران در شهرهایی چون تهران، مشهد، نیشابور، اهواز، ساری، بابلسر، یزد، بوشهر، سمنان و... و حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی در کشور بحرین هم توسعه یافت.

تأسیس مؤسسه «راه حق رضوی» که پرورشگاهی برای تربیت ایتام است و تأسیس «مؤسسه خیریه عصمتیه»، از دیگر اقدامات این عالمه مجتهده به‌شمار می‌روند.

انتهای پیام
captcha