حجاب ظاهری نشان‌گر طهارت قلبی و باطنی است
کد خبر: 4070889
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

حجاب ظاهری نشان‌گر طهارت قلبی و باطنی است

امام جمعه مهاباد گفت: حجاب ظاهری و پوشش اسلامی، در واقع طهارت قلبی و باطنی همچنین ایمان عمیق فرد را در معرض نمایش قرار می‌دهد و به‌این‌ترتیب جامعه از جلوه اسلامی برخوردار می‌شود.

حجاب ظاهری نشان‌گر طهارت قلبی و باطنی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد 23 تیر در همایشی که به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب با حضور مدافعان حریم خانواده در مهاباد برگزار شد، اظهار کرد: رعایت حجاب، عفت کلام و رفتار در فضای واقعی و مجازی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها در برهه کنونی است، که به آن کمتر توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه حجاب، حصار و حريم عفت زن و سنگر مستحکمی است، که راه ورود فساد و هرزگی‌ها را مسدود می‌کند، ادامه داد: پوشش اسلامی به زن شخصيت، احترام و منزلت اجتماعی می‌بخشد، تا ملعبه شهوات و بازيچه بوالهوسی‌ها قرار نگيرد و در خط سیر یک زندگی سالم قرار گیرد.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه بانوان در زیست اجتماعی سالم آحاد جامعه نقش موثری دارند، گفت: در جامعه‌‌ای که زنان با حجاب مناسب و پوشش کامل معاشرت کنند، جوانان در ورطه گناه سقوط نکرده و در نتیجه زمان مناسب با رضايت و خرسندی برای تشکيل خانواده علاقه‌مند می‌شوند و برای این مهم اقدام می‌کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه موضوع حجاب در همه کتاب‌های آسمانی اعم از تورات، انجيل و قرآن همچنین دين يهود، مسيحيت، زرتشت و در دين مبین اسلام توصیه شده است، اضافه کرد: حتی این مبحث در ميان مليت‌های مختلف مطرح است، ولی بسته به فرهنگ و سنت آنها متفاوت بوده و اشکال گوناگونی دارد، اما این‌طور نیست که نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.

امامی با بیان اینکه حجاب یکی از واجبات الهی است، که در شرع مقدس اسلام مورد تأکید قرار دارد، بیان داشت: چگونگی پوشش می‌تواند نماد حیا، عفت یا طهارت قلبی در انسان اعم از بانوان یا آقایان باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه بر کسی پوشیده نیست، پیرامون موضوع فوق آیات و روایات بسیاری وجود دارد، که درباره اهمیت و وجوب آن توضیح می‌دهند، اضافه کرد: باید پذیرفت مراعات یا عدم مراعات پوشش اسلامی، سهم بسیار زیادی در سلامت یا انحطاط افراد یک جامعه دارد.

امام جمعه مهاباد ضمن ابراز تاسف از این موضوع که برخی آگاهانه یا ناآگاهانه  این شبهه را ترویج می‌دهند، که مسئله پوشش یا حجاب امر شخصی است، اضافه کرد: حال آنکه این موضوع از خاستگاه دینی برخوردار است، چراکه در سلامت جامعه، ترویج مفاسد اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

انتهای پیام
captcha