واگذاری تدریس دروس قرآنی مقطع ابتدایی به مؤسسات قرآن
کد خبر: 4071029
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
انجم‌شعاع خواستار شد؛

واگذاری تدریس دروس قرآنی مقطع ابتدایی به مؤسسات قرآن

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت واگذاری تدریس دروس قرآنی مقطع ابتدایی به مؤسسات قرآن و عترت را خواستار شد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند کمبود معلم مدارس را از مربیان توانمند مؤسسات قرآنی تأمین کند و ما آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده‌ایم.

محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشوربه گزارش ایکنا از یزد، محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، روز گذشته، 24 تیرماه در مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان یزد اظهار کرد: خدمت در راه قرآن توفیقی است که خداوند به ما عطا کرده است؛ لذا این موقعیت باید قدر دانسته شود و در این مسیر تمام تلاش خود را به‌کار گیریم.

وی با اشاره به انتخاب اتحادیه و یا اتحادیه‌های در سطح تراز گفت: خوشبختانه اتحادیه قرآنی استان یزد یکی از استان‌های معدودی است که در حد و سطح تراز قرار دارد و این اقدام قابل تسری است. البته اتحادیه در تراز دارای ویژگی‌هایی است که توجه به زیرساخت‌های فنی از آن جمله است و امروز زیرساخت فنی اتحادیه کشور مدیون اتحادیه و مؤسسه‌ای است که در یزد در حال فعالیت هستند.

انجم‌شعاع ادامه داد: پروژه قرآنی وقف مشارکتی که در یزد در حال پیگیری است، نشان از این دارد که اتحادیه قرآنی این استان به دنبال منابع پایدار است و این مهم اتحادیه یزد را در سطح تراز قرار داده است.

ادغام اتحادیه در یزد به معنای واقعی انجام شد

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت توانمندسازی را از دیگر ویژگی یک اتحادیه در تراز دانست که خوشبختانه یزدی‌ها در این زمینه نیز اقدامات خوبی را انجام داده‌اند و گفت: ادغام اتحادیه نیز در یزد واقعی بود و ارتباط و همدلی‌ها این مهم را اثبات می‌کند.

وی همدلی و ارتباط این اتحادیه با سایر دستگاه‌ها از جمله تبلیغات اسلامی، ارشاد، اوقاف و ... را در سطح کشور مثال‌زدنی خواند که می‌تواند برای دیگر استان‌ها الگو باشد و بیان کرد: تعاملات استانی و جلب اعتماد عمومی در این استان به خوبی صورت گرفته و امیدواریم شاهد تداوم آن باشیم.

انجم‌شعاع واگذاری تدریس دروس قرآنی مقطع ابتدایی به مؤسسات قرآن و عترت را خواستار شد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند کمبود معلم مدارس را از مربیان توانمند مؤسسات قرآنی تأمین کند و ما آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده‌ایم.

آموزش قرآن پرسنل و خانواده‌ فراجا توسط مؤسسات، حمایت مالی از حافظان کل قرآن کریم با برگزاری آزمون حفظ عمومی، معرفی چهره‌های نخبه قرآنی و حافظ در قالب راه‌اندازی رادیو حافظ، پیگیری بیمه فعالان قرآنی، اعزام فعالان قرآنی به دیگر کشورها و ... از دیگر مواردی بود که انجم شعاع به آن اشاره کرد.

بهره‌مندی از ظرفیت وقف‌ در راستای ترویج فرهنگ قرآنی

وی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت وقف‌ در راستای ترویج فرهنگ قرآنی گفت: یزد از درختان انار و باغات زیادی بهره‌مند است که می‌توان از این ظرفیت در قالب وقف درختان برای ترویج معارف قرآنی استفاده کرد، به عنوان مثال در خوزستان وقف درخت نخل‌ برای فعالیت‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفته تا عواید آن برای مؤسسات استفاده شود و یا در شمال وقف درختان مرکبات و بهره‌مندی از عواید آن برای ترویج فرهنگ قرآنی در اولویت اقدامات قرار دارد و لذا گاهی وقف‌های کوچک ثمرات بزرگی را خواهد داشت و در این استان می‌توان این اقدام را مورد پیگیری قرار داد.

ارائه گزارش از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های اتحادیه، ارائه تراز مالی سال ۱۴۰۰، ارائه گزارش بازرسی، بحث و تبادل نظر درباره برخی از مفاد اساسنامه و رأی‌گیری درباره تغییرات اساسنامه، تشریح جزئیات و مزایای بیمه اجتماعی روستایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

یادآور می‌شود هم‌اکنون 86 مؤسسه قرآنی عضو اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد هستند.

انتهای پیام
captcha