برنامه‌ای برای تعطیلی مساجد و مدارس در سویه جدید کرونا وجود ندارد
کد خبر: 4071241
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

برنامه‌ای برای تعطیلی مساجد و مدارس در سویه جدید کرونا وجود ندارد

استاندار مرکزی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به بیماری در سویه جدید کرونا، اظهار کرد: ستاد کرونای استان تابع ستاد کرونای کشور است و برنامه‌ای برای تعطیلی کسب و کار، مساجد و مدارس در دستور کار قرار ندارد.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 25 تیر در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، بیان کرد: پزشکان بر این باورند که در سویه جدید کرونا با توجه به چرخش ویروس، میزان سرایت و مقاوم بودن آن افزایش پیدا کرده است و مبتلایان پس از مبتلا شدن دوره آزاردهنده‌ای را سپری می‌کنند.

وی ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سویه جدید کرونا را متذکر شد و افزود: در حال حاضر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک به 5 درصد رسیده است و برای جلوگیری از افزایش سویه جدید باید دستورالعمل‌ها بار دیگر افزایش پیدا کند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه پس از شیوع دوباره کرونا تشکیل جلسه مدیریت بحران کرونا در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به اینکه در روزهای آینده عیدغدیر، سفر رئیس‌جمهور، تاسوعا و عاشورا، اربعین، بازگشایی مدارس را پیشرو داریم لازم است شیوه‌نامه‌ها به منظو جلوگیری از انتشار بیماری انجام شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ستاد کرونای استان تابع ستاد کرونای کشور است، ادامه داد: مصوبات در هر سطحی که نیاز باشد در استان لازم‌الاجرا است. همچنین برنامه‌ای برای تعطیلی کسب و کار، مساجد و مدارس در دستور کار قرار ندارد و فقط رعایت شیوه‌نامه‌ها جدی است.

وی با اشاره به اعزام زائران در اربعین حسینی به کربلا و بازگشایی مدارس، امسال پیش‌بینی 5 میلیون زائر از ایران به عراق در اربعین حسینی شده است. بازگشایی مدارس نیز پیشرو است که تمهیدات لازم برای جلوگیری از هرگونه آسیب و بیماری اتخاذ می‌شود تا از اوج بیماری ممانعت شود.

انتهای پیام
captcha