نشست تخصصی تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در گیلان برگزار شد
کد خبر: 4071272
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

نشست تخصصی تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در گیلان برگزار شد

نشست تخصصی تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در قالب رویداد فرهنگی «گوهرشاد»، در مرکز همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

نشست تخصصی تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در گیلان برگزار شد

به گزارش ایکنا از گیلان، نشست تخصصی تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در قالب رویداد فرهنگی «گوهرشاد» با حضور سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور و مسئولین استانی و کشوری، صبح امروز، 25 تیرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

لزوم برنامه‌ریزی عملیاتی و هم‌افزایی در حوزه عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام سید جواد شمس‌الدین، امام جمعه شهرستان بندر انزلی در این نشست با بیان اینکه در مقوله عفاف و حجاب نیازمند طرح، برنامه‌ریزی عملیاتی، آسیب‌شناسی و هم‌افزایی هستیم اظهار کرد: استکبار جهانی در طول تاریخ برای محو آثار دین و دیانت در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مجدانه تلاش کرده است، در نتیجه نباید قرارگرفتن در یک جنگ ظالمانه و نابرابر در همه عرصه‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را فراموش کنیم.

وی با اشاره به گسترده و بسیط بودن حوزه امر به معروف و نهی از منکر و انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیر دقیق در حوزه‌های عفاف و حجاب و امر به معروف، تصریح کرد: بانوان‌ ما در جامعه اسلامی عفیفانه و مجدانه از حجاب و پرچم عفاف پاسداری کرده‌اند و قیام گوهرشاد یکی از مصادیق این باور اعتقادی قوی است.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه علاوه بر مسئولین، مردم نیز دارای مسئولیت هستند، ترویج ویژگی‌های اعتقادی رفتاری در زمینه رعایت عفاف و حجاب و همچنین امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر و رعایت عفاف و حجاب، نقش دستگاه‌ها و نهادهای متولی و جریان‌ساز بیش از افراد کم توجه است.

نشست تخصصی تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در گیلان برگزار شد

تبلور کرامت انسانی با رعایت عفاف و حجاب

علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست با بیان اینکه تحولات صورت‌گرفته در مناسبات و ارتباطات جهانی زمینه‌ساز دگرگونی رفتار انسان‌ها شده است، اظهار کرد: بر این اساس مسئله مهندسی و جهت‌دهی به رفتار جوامع بشری و به تبع آن افکار عمومی و اعتقادات مردم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به تجزیه و تحلیل مولفه‌های برنامه‌های فرهنگی و اثرگذاری آن پرداخت و گفت: اثرگذاری مثبت اقدامات فرهنگی در جهت ایجاد جامعه اسلامی و پیشرو از کودکی شروع می‌شود و باید برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های عفاف و حجاب اسلامی در جریان رشد کودکان تا دوران بزرگسالی و کهولت تداوم یابد.

وی با تصریح بر اینکه عفاف و حجاب محدود به پوشش نیست بلکه رعایت اخلاق و منش اسلامی جهت اجرای سیره نبوی و علوی در جریان زندگی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف نماید، اضافه کرد: از رعایت عفاف و حجاب است که کرامت انسانی و حسن خلق و عمل به واجبات و مستحبات متبلور شده و در چنین جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر سازوکاری اجتماعی در پایش مستمر رفتارهای جمعی و زنهار دادن به دولتمردان است.

اکبری مقدم تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای وظایف خود از نظرات و انتقادات کارشناسی مبتنی بر ارائه راه‌حل در مسیر دست‌یابی سریع‌تر، با هزینه کمتر و منفعت بیشتر برای جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و تحقق شاخص‌های توسعه اقتصادی در سطح منطقه، استان و کشورمان استقبال می‌کند.

نشست تخصصی تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در گیلان برگزار شد

انتهای پیام
captcha