غدیر؛ تثبیت اتحاد پیامبر(ص) با امیرالمؤمنین(ع)
کد خبر: 4071321
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸

غدیر؛ تثبیت اتحاد پیامبر(ص) با امیرالمؤمنین(ع)

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه غدیر، عید ولایت در راستای بندگی خداست، گفت: تثبیت اتحاد پیامبر اکرم(ص) با امیرالمؤمنین(ع) در این روز بزرگ اتفاق می‌افتد.

بازدید رئیس کل دادگستری کردستان از شهرستان قروه

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس‌کل دادگستری استان کردستان، دیروز، 25 تیرماه در نشست با رئیس دادگستری دادستان عمومی و انقلاب و قضات حوزه قضایی قروه ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر، اظهار کرد: اهمیت عید غدیر به دلیل این است که ولایت و امامت حضرت علی(ع) در این روز بزرگ اتفاق می‌افتد و از همه مهم‌تر غدیر، تثبیت اتحاد پیامبر اکرم(ص) با امیرالمؤمنین(ع) است و این عید، عید ولایت در راستای بندگی خداست.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه برای ما مسلمانان بعد از انجام واجبات و ترک محرمات، خدمت به مردم در اولویت است، افزود: فضیلت خدمت‌رسانی به مردم در احادیث و روایات متعددی ذکر شده است.

وی خطاب به قضات دادگستری قروه بیان کرد: یکی از موضوعات و مشکلات کشوری در فرآیند رسیدگی موکول کردن صدور رأی در شعب به نیمه دوم هر ماه و یا ده روز پایانی ماه است که متأسفانه این امر اطاله دادرسی و بعضاً غیر متقن بودن آرای صادره را به دنبال خواهد داشت از این رو لازم است تا قضات در دادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر از ابتدای هر ماه نسبت به اتخاذ تصمیم و صدور رأی در پرونده‌هایی که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد اقدام کنند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: قضات باید در رسیدگی به پروندەها، قرار تأمین صادره و اجرای احکام بسیار دقت کنند تا کوچکترین حقی از مردم ضایع نشود و در برخورد با مجرمان بسته به نوع جرمشان و تأثیرات آن در جامعه، قرار و احکام متناسب صادر کنند.

وی افزود: هنر یک قاضی، مدیریت همزمان کاهش موجودی شعبه و همچنین اتقان آرای صادره است طوری که در کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها مشکلی بوجود نیاید.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان یادآور شد: در چارچوب سفر مقامات قضایی استان به شهرستان‌های تابعه مسائل مختلفی اعم از مسائل و مشکلات زندان و زندانیان، رعایت حقوق شهروندی، شعب متعارف، جمعیت کیفری زندان‌ها، ملاقات با مردم، اتقان آرای قضایی و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها بررسی و مورد رصد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha