آیین «روایت مادری» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4071416
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

آیین «روایت مادری» در کرمان برگزار شد

آیین «روایت مادری»، با موضوع نقد و بررسی کتاب «چشم به راه مرد فاو» روایتی از زندگانی سردار شهید جاوید الاثر علیرضا اختراعی با حضور مادر شهید در کتابخانه مرکزی کرمان برگزار شد.

احمد وفایی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، آیین «روایت مادری»، با موضوع نقد و بررسی کتاب «چشم به راه مرد فاو» روایتی از زندگانی سردار شهید جاویدالاثر علیرضا اختراعی با حضور مادر شهید، مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، مدیر‌کل حوزه استاندار، مدیر گلزار شهدای کرمان، معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولان کتابخانه‌های استان و کتابداران امروز، ۲۶ تیرماه در کتابخانه ملی مرکزی استان کرمان برگزار شد.

احمد وفایی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک دهه امامت و ولایت، بیان کرد: نعمت آرامش امروز مرهون خون شهداست که با ایثار، اخلاص و از خود گذشتگی امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه جایی که نام مادر است آدمی ناخودآگاه سر تعظیم فرود می‌آورد و جایگاه مادران شهدا بسیار رفیع است، گفت: مقام مادران شهدا به‌ویژه شهدای جاوید الاثر هر اندازه که مورد تکریم قرار گیرد کم است. کلمه مادر تمام صفات پسندیده را در خود جای داده است و چه ارزشمند‌تر که این مادر، مادر شهید باشد.

وی با بیان اینکه قصه عاشقی زمانی شروع شد که خدا از روح خود در انسان دمید، گفت: ماجرای قربانی اسماعیل تجلی عشق است. چه عشقی بالاتر از این که عزیزترین فرد خود را به قتلگاه آوریم و این عشق در کربلا نیز تجلی یافت.

وفایی ادامه داد: این قصه عشق ادامه داشت و به انقلاب ما رسید. در دوران دفاع مقدس هزاران هزار عاشق سینه در برابر دشمن سپر کردند و برای دفاع از ارزش‌های امام و انقلاب رفتند و صحنه‌ای از عشق آفریدند. از خود گذشتگی رزمندگان اوج عشق و ایثار و شهادت است این‌ها افسانه نیست و باید گرامی‌ داشته شود.

در ادامه این جلسه سردار حسنی سعدی، مدیر گلزار شهدای کرمان به بیان خاطراتی از مادران شهدا، از خودگذشتگی و چشم انتظاری آن‌ها پرداخت و در پایان از مادر شهید جاوید الاثر علیرضا اختراعی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha