نقش سواد رسانه‌ای در ترویج گفتمان حجاب
کد خبر: 4071644
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

نقش سواد رسانه‌ای در ترویج گفتمان حجاب

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی گیلان در کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای و گفتمان حجاب، بیان کرد: در حوزه عفاف و حجاب نیازمند روشنگری با جهاد تبیین و تولید محتوای مناسب در فضای مجازی هستیم.

فاطمه سعیدی دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، فاطمه سعیدی، دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی گیلان در کارگاه آموزشی «سواد رسانه‌ای و گفتمان حجاب» که به مناسبت هفته عفاف و حجاب، روز گذشته، ۲۶ تیرماه در موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد، در مثالی به رواج تدریجی بی‌حجابی اشاره و بیان کرد: از صد سال پیش در کشورهای اروپایی، روش حذف تدریجی را در مورد حجاب انسان‌ها به کار بردند.

وی ادامه داد: وقتی به فیلم‌ها و عکس‌های زنان و مردان مربوط به آن دوران بنگریم، نکته قابل توجه اینجاست که لباس‌ها پوشیده هستند‌. حال این سوال مطرح می‌شود که علت بروز چنین تغییراتی چیست؟ مسئله پوشش دغدغه امروز جامعه است زیرا با کمرنگ شدن پوشش، شاهد افزایش چشمگیر در مسائل جذابیت‌زا همچون آرایش، جراحی‌های زیبایی و ... هستیم.

این مدرس سواد رسانه، طلاق، ازدواج سفید، همجنس‌گرایی و ... را از جمله آثار شوم بی‌توجهی به عفاف و حجاب دانست و اظهار کرد: هدف غرب از حمایت گسترش بی‌حجابی برای ملت‌ها، فروپاشی نظام مقدس خانواده است.

وی با بیان این‌که با کمرنگ شدن نقش حجاب و عفاف، دغدغه زنان ما از ایجاد و افزایش آرامش و صمیمیت اعضا خانواده به سمت دغدغه زیبایی ظاهر و رفتار بر اساس مد خواهد رفت، تصریح کرد: نقش رسانه نیز در این مقوله بسیار چشمگیر است که قطعا نیاز به شناخت و مدیریت دارد.

سعیدی با تاکید بر این‌که حجاب دستور خداوند تبارک و تعالی است، خاطرنشان کرد: برخی دستورات صرفا در حوزه فردی خلاصه می‌شود، در حالی‌که برخی دیگه فراتر از حوزه فردی و در حوزه اجتماعی بروز و ظهور می‌یابد که مقوله حجاب نیز از این دسته است.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی گیلان به آیات ۳۰ و ۳۱ سوره مبارکه نور اشاره و عنوان کرد: حجاب برای مران و زنان است، همان‌گونه که در این آیات، نخستین خطاب درباره حجاب را به مردان ارائه نموده و سپس به زنان تا با مدیریت خود، راه تهییج و انحراف جامعه را ببندند.

وی با تاکید بر لزوم تولید محتوای مناسب در فضای مجازی، اذعان کرد: در این حوزه نقش والدین از اهمیت بسیاری برخوردار است. والدین باید ضمن هماهنگی در شیوه‌های تربیتی، استفاده قانونمند در استفاده از فضای مجازی را به کودکان بیاموزند و از نظارت آگاهانه غافل نشوند.

سعیدی خاطرنشان کرد: حمایت روانی و عاطفی در خانواده تجربه می‌شود. اگر ارتباط بین افراد خانواده مستحکم باشد، فرد سالم، خانواده سالم و در نهایت جامعه‌ای سالم خواهیم داشت‌. لازم است با جهاد تبیین، نسبت به روشنگری برای جوانان به‌ویژه در مورد تاثیرات و پیامدهای مسائل جاری جامعه اقدامات موثری مبذول شود.

انتهای پیام
captcha