ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
کد خبر: 4072207
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: مسئولان کشوری و استانی باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مکلف به اجرا کنند.

شهلا نظری، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، شهلا نظری، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان مرکزی، در سومین جلسه قرارگاه جمعیتی دانشگاه که با حضور اعضا برگزار شد، بیان کرد: عدم افزایش جمعیت و فرزندآوری به عنوان یکی از بحران‌های موجود در سطح کشور و استان مرکزی که یکی از استان سالمند در آینده نه چندان دور خواهد بود، مطرح است که می‌توان این بحران را با برنامه‌ریزی در زمان کنونی و البته تشویق زوج‌های جوان و رفع موانع و مشکلات پیش روی آنان، برطرف ساخت.

وی افزود: قطعا با حضور و قاطعیت مسئولان استانی و کشوری و تکلیف کردن اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده برای دستگاه‌های اجرایی، شاهد افزایش جمعیت و جوان شدن این جمعیت در سال‌های آینده خواهیم بود.

نظری تأکید کرد: ذیل این کارگروه که جلسات آن به طور منظم برگزار می‌شود کمیته‌هایی برای نتیجه‌گیری بهتر تشکیل شده که در هر جلسه موانع و مشکلات پیش رو هر کمیته به طور جداگانه بررسی و راه‌های رسیدن و اقدام بهترین و مؤثر راه نتیجه، مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نهایتا از مباحث و مصوبات مطرح شده، تعدادی به رییس کارگروه جمعیتی که ریاست آن بر عهده رییس دانشگاه به عنوان متولی سلامت است گذاشته تا در کارگروه جمعیتی استان که با حضور مسئولان و تصمیم‌گیران استانی برگزار می‌شود مطرح و امید است تصمیمات کلان‌تری برای افزایش جمعیت اتخاذ شود.

انتهای پیام
captcha