مذاکره و گفت‌وگو با موضع برابر امکان‌پذیر است
کد خبر: 4072525
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

مذاکره و گفت‌وگو با موضع برابر امکان‌پذیر است

امام جمعه زرند با بیان اینکه زمانی حاضر به گفت‌وگو هستیم که در موضع برابر گفت‌وگو کنیم، گفت: بعضی کشورها از جمله آمریکا، اسرائیل و غرب سیاست‌های مستکبرانه خود را بر کشور و مردم ما تحمیل می‌کنند و با زبان زور می‌خواهند اهداف و منافع خود را تامین کنند.

حجت‌الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه شهرستان زرند

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی شجاعی، امام جمعه زرند امروز، ۳۱ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه زرند با اشاره به برگزاری پرشور عید غدیر امسال گفت: برای احیا فرهنگ غدیر برنامه‌های زیادی اجرا شد که راه‌اندازی کاروان‌های پیاده‌روی و خودرویی، برگزاری جشن‌ها و... از جمله این برنامه‌ها بود که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز مباهله، گفت: روزی که امیرالمومنین انگشتر خود را در رکوع نماز به نیازمند بخشید که در شان این اقدام آیه نازل شد و این سندی برای اثبات حقانیت معصومین(ع) و مذهب تشیع است.

امام جمعه زرند با تبریک ششم خرداد روز کارآفرینی و فنی‌و‌حرفه‌ای، گفت: امروز بیشتر از هر زمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی به کارآفرینی و تربیت نیروهای متخصص و ماهر نیاز دارد که این مقوله‌های تاثیرگذار در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و اگر درست اجرا شود بسیاری از تهدید‌ها و تحریم‌های دشمن را دفع خواهد کرد و سبب رونق بازار تولید داخل می‌شود.

حجت‌الاسلام شجاعی، در خصوص دیدار رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور روسیه بیان کرد: این دیدار بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت و امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر بخواهد در عرصه تعاملات بین‌المللی تاثیرگذار باشد باید با ایران ارتباط برقرار کند.

وی افزود: در حوزه مسائل دیپلماسی ما امروز شاهد اتفاقات بسیار تاثیرگذاری هستیم، روابطی که در حال رقم خوردن است با برخی از کشورهای قدرتمند دنیا مثل روسیه و چین که می‌تواند نیازهای دو کشور در مسیر تحقق اهدافی که به دنبال دستیابی آن هستند را هموار کند.

حجت‌الاسلام شجاعی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکره با دنیا گفت: همانگونه که ایشان فرمودند، ما برای گفت‌وگو با دنیا منعی نداریم اما زمانی حاضر به گفت‌وگو هستیم که در موضع برابر گفت‌وگو کنیم.

امام جمعه زرند در خصوص دلایل عدم مذاکره با بعضی کشورها از جمله آمریکا، اسرائیل و غرب گفت: آن‌ها نپذیرفتند که از موضع بالا با ما گفت‌وگو نکنند. هنوز تحکم می‌کنند و سیاست‌های مستکبرانه خودشان را بر کشور ما و مردم ما تحمیل می‌کنند و با زبان زور می‌خواهند اهداف و منافع خود را تامین کنند.

وی افزود: اگر آ‌ن‌ها دست از روحیه استکباری خود بردارند از طرف نظام مقدس جمهوری اسلامی منعی برای مذاکره با آن‌ها نیست همانگونه که این اتفاق در شرق در حال رقم خوردن است.

حجت‌الاسلام شجاعی در پایان با اشاره به طرح عفاف و حجاب گفت: دستگاه‌های مختلف باید نهایت تلاش خود را در این زمینه داشته باشند و امیدواریم مردم و‌ نهادها نهایت همکاری را داشته باشند تا در این حوزه دچار چالش نشویم.

انتهای پیام
captcha