نهایت حفظ کرامت انسانی در امر به معروف لحاظ شود
کد خبر: 4073004
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

نهایت حفظ کرامت انسانی در امر به معروف لحاظ شود

استاندار فارس با تأکید بر اینکه باید با هنجارشکنان نگاه دلسوزانه‌ای داشت، گفت: نهایت کرامت را حتی برای بدحجابان، مشروب‌خوران و اهل خلاف‌های دیگر حفظ کنیم.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، ۲ مرداد ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، بر ضرورت داشتن نگاه دلسوزانه به این مسئله تأکید کرد و گفت: حتی برای فردی که کشف حجاب کرده هم باید نگاه دلسوزانه‌ای که اصلاح شود، باشد.

وی با بیان اینکه نگاهی که اسلام و پیامبر(ص) دارد این است که هدایت تک تک افراد برای ما مهم است، تصریح کرد: اگر حتی یک نفر بتوانیم احیا کنیم، ارزش دارد.

ایمانیه با تصریح اینکه در مقوله عفاف و حجاب باید هرچه می‌توانیم کار را مردمی کنیم، به تأثیرگذاری طرح «چهارشنبه‌های طلایی» اشاره کرد و گفت: تعداد گروه‌های «چهارشنبه‌های طلایی» را در شیراز دو برابر کنیم و آرام آرام، گروه‌های این طرح به مردم سپرده شود و تبدیل به گروه‌های سمن و مردمی شوند.

وی با بیان اینکه نهایت کرامت را حتی برای بدحجابان، مشروب‌خوران و اهل خلاف‌های دیگر حفظ کنیم، اظهار کرد: دین ما یاد داده است که حتی برای مجازات متخلفان هم از هر روشی استفاده نکنیم چرا که توجه به این مسئله می‌تواند به اصلاح دائمی افرادی که هنجارشکنی می‌کنند، کمک کند.

استاندار فارس در ادامه ضمن استقبال از طرح‌هایی که توسط معاونت فرهنگی شهرداری شیراز ارائه شد، گفت: در برابر هجمه‌هایی که علیه عفاف و حجاب انجام می‌شود، باید به صورت درست دفاع کرده و آن را اطلاع‌رسانی کنیم.

ایمانیه همچنین با اشاره به نزدیکی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: با همکاری دانشگاه‌ها طرح چهارشنبه‌های طلایی مخصوص دانشگاه و مدارس داشته باشیم چون محیط آنجا با خیابان‌ها و پاساژها متفاوت است.

انتهای پیام
captcha