کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4073266
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در همدان برگزار می‌شود

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از برگزاری بیست‌وچهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در این استان خبر داد.

محمد برخوردار، مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدانمحمد برخوردار، مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به انتشار فراخوان بیست‌وچهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان، اظهار کرد: این کنگره در محورهای شامل بخش عمومی شعر دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی و شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعر دفاع مقدس و جنگ نرم از محورهای شاخص کنگره محسوب می‌شوند، تصریح کرد: شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان و شعر دفاع مقدس و نقش زنان نیز از دیگر محورهای بیست‌وچهارمین کنگره هستند.

برخوردار گفت: مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریور سال جاری است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه همدان، بلوار شهید سلیمانی(بعثت) نرسیده به استانداری بین خیابان شکریه و هنرستان، دفتر مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به کدپستی ۶۵۱۶۷۵۴۹۵۷ و یا به‌صورت فایل ورد به شماره واتساپ ۰۹۳۰۱۰۱۰۸۱۱ ارسال کنند.

برخوردار بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری کنگره گسترش موضوع دفاع مقدس در بین جامعه ادبی کشور که با معطوف کردن نگاه جوانان به سمت شعر و ادبیات دفاع مقدس از ظرفیت آنها در ترویج این فرهنگ استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه شعر دفاع مقدس، موجب آفرینش آثاری بدیع در ادبیات پایداری می‌شود، افزود: این اشعار مفاهیم ارزشمند دفاع از حقانیت را در خود جای داده که این اشعار حماسی خالق آثاری فاخر در ادبیات پایداری است.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌استان همدان در پایان گفت: در سال گذشته ۴۰۰ اثر به دبیرخانه استانی بیست‌وسومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت ارسال شده بود که پنج اثر منتخب و به دبیرخانه کشوری ارسال شد و شاعر همدانی رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

انتهای پیام
captcha