داوطلبان صرفاً به حضور در مسابقات قرآن اکتفا نکنند
کد خبر: 4074280
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
بررسی مسابقات قرآن اوقاف از نگاه داوران و متسابقان / ۱

داوطلبان صرفاً به حضور در مسابقات قرآن اکتفا نکنند

داور مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اراک با اشاره به اینکه تمرین مستمر لازمه موفقیت است، گفت: شرکت‌کنندگان باید نسبت به حضور قوی دغدغه‌مند باشند و صرفأ به شرکت در مسابقات اکتفا نکنند.

محدثه مؤمنی، داور مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اراک

محدثه مؤمنی، داور مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن به ویژه مسابقات اوقاف را خواستار شد و افزود: امسال با توجه به سال‌های قبل سطح برگزاری از وضعیت بهتری برخوردار بود.

وی با تأکید بر اینکه متقاضیان شرکت در مسابقات اوقاف باید نسبت به شرکتی قوی دغدغه‌مند باشند و فقط به حضور فیزیکی اکتفا نکنند، اظهار کرد: تمرین مستمر لازمه موفقیت است و متقاضیان برای حضور در مسابقات باید تداوم در این امر را جدی تلقی کنند. ارتقای سطح داوطلبان با ممارست محقق می‌شود و خوشبختانه امسال شاهد ارتقای سطح داوطلبان بودیم که این مهم می‌تواند نویدبخش مسابقاتی پرشورتر در مرحله استانی باشد.

مؤمنی در رابطه با رویش چهره‌های جدید در مسابقات نیز ابراز کرد: تعداد شرکت‌کنندگان جدیدالورود به مسابقات را شاهد بودیم، اما به حدی نیست که قابل ذکر باشد، هرسال تعدادی از متسابقان دانش‌آموزی از مدارس فارغ‌التحصیل می‌شوند و آنچه ما شاهدیم همان چهره‌های سال‌های قبل است.

وی در ادامه از آمار تقریباً بالای غائبان مسابقات اوقاف امسال گلایه کرد و افزود: امسال  آمار ثبت‌نامی‌ها در مسابقات مطلوب بود، اما آمار غائبان مرحله شهرستانی متأسفانه دور از انتظار بود و این مهم باید مورد بررسی قرار گیرد، البته تعدادی از متسابقان به کرونا مبتلا شده بودند و عده‌ای دیگر نیز مسافت را بهانه‌ای برای عدم حضور عنوان کردند.

مؤمنی منطقه‌ای برگزار شدن مسابقات را یکی از گلایه‌های مهم متسابقان دانست و ادامه داد: شرکت‌کنندگان نسبت به این مهم اعتراض داشتند و اعتقادشان بر این بود که مسابقات مرحله شهرستانی باید در همان شهرستان برگزار شود و بهتر است برای برگزاری مسابقاتی قوی در همان شهرستان برنامه‌ریزی شود.

داور مسابقات قرآن اوقاف در استان مرکزی در پایان، شیوع کرونا را مهم‌ترین عامل اُفت متسابقان در مسابقات قرآن دانست و ادامه داد: انتظار بر این است مسئولان و متولیان امر برای این مهم تدابیری بیندیشند. برگزاری دوره آمادگی در ارتقای سطح داوطلبان مؤثر است، اما اقدامات مقطعی دردی دوا نمی‌کند، آموزش‌ها باید تداوم داشته باشد و در قدم بعدی تلاش افراد برای موفقیت نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha