«مذاکرات تعیین مرزهای دریایی» نقشه راه آینده را مشخص می‌کند
کد خبر: 4074896
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
سیدحسن نصرالله:

«مذاکرات تعیین مرزهای دریایی» نقشه راه آینده را مشخص می‌کند

دبیر کل حزب‌الله لبنان ضمن تأکید بر پیروی مقاومت از دولت لبنان در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مذاکرات تعیین مرزهای دریایی نحوه اقدام و عمل ما را در آینده مشخص خواهد کرد.

به گزارش ایکنا فارس نوشت: سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی در سومین شب ماه محرم‌الحرام در محفل عاشورایی که در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، تأکید کرد: ما نه طرف مذاکرات با رژیم صهیونیستی در رابطه با ترسیم خطوط دریایی هستیم و نه هیچ کسی را مکلف کردیم که به نیابت از ما مذاکره کند.

وی در ادامه با حمایت از دولت لبنان در این مذاکرات تأکید کرد: مذاکره بر سر تعیین مرزهای دریایی بر عهده دولت لبنان است و ما با هر اقدامی که دولت در این زمینه انجام دهد، مخالفت نخواهیم کرد.

دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه مذاکرات تعیین مرزهای دریایی نحوه اقدام و عمل ما را در آینده مشخص خواهد کرد، افزود: برخورد و رفتار مقاومت با رژیم صهیونیستی در آینده، به نتایج مذاکرات غیرمستقیم بیروت و تل‌آویو بستگی دارد.

وی با اشاره به ورود غیرقانونی کشتی رژیم صهیونیستی به منطقه گازی کاریش برای استخراج گاز گفت: مقاومت لبنان گزینه‌های پیش روی خود را برای مواجه با آن مورد بررسی قرار داده است، 50 درصد ممکن است با مذاکره حل‌وفصل شود و 50 درصد احتمال جنگ وجود دارد. 

دبیر کل حزب‌الله پیش از این با اشاره به اختلاف‌های لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر میدان نفتی کاریش گفته بود، مقاومت لبنان مانع استخراج نفت توسط رژیم صهیونیستی خواهد شد، حتی اگر منجر به جنگ شود.

انتهای پیام
captcha