استقرار 15 گروه جهادی اراک در منطقه سیل‌زده روستای آهنگران
کد خبر: 4075083
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

استقرار 15 گروه جهادی اراک در منطقه سیل‌زده روستای آهنگران

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به حضور جهادگران از لحظات ابتدایی شروع سیل روزهای گذشته در روستاها، از استقرار 15 گروه جهادی اراک در منطقه سیل‌زده آهنگران از توابع شهرستان فراهان خبر داد.

سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سپاه ناحیه اراک، سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه اراک، عصر یکشنبه، 9 مرداد، در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده روستای آهنگران و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس نهادینه‌سازی فرهنگ جهادی در کشور است و امروز به برکت بسیج و حضور جوانان در صحنه شاهد حرکت‌های جهادی مؤثر در بخش‌های مختلف هستیم.

وی افزود: بسیج یکی از بزرگترین نعمات در انقلاب اسلامی است؛ چراکه انقلاب اسلامی به برکت تفکر بسیج و پای کار آوردن ظرفیت‌های عظیم مردمی به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده و بسیج همواره برای کشور فرصت‌ساز و دورکننده تهدیدات است.

مهجوری ادامه داد: بسیج در صحنه‌های سخت همواره خوش درخشیده و در بیماری کرونا بسیج با ارائه الگوهای موفق بزرگترین تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد و توانست ایران اسلامی را در بین سایر کشورها برتر کند.

وی با اشاره به حضور جهادگران از لحظات ابتدایی شروع سیل روزهای گذشته در صحنه بیان کرد: در پی وقوع سیل و ایجاد مشکلاتی برای مردم بسیجیان و جهادگران اراکی از همان ابتدای بارش‌ها در صحنه خدمت به مردم حاضر شدند و در کنار سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان و با ارائه خدمات مختلف به مردم تلاش کردند آسیب‌ها را کاهش دهند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک افزود: با توجه به خسارات زیادی که در روستای آهنگران به مردم عزیز این روستا وارد شده ۱۵ گروه جهادی تخصصی از اراک در این روستا مستقر شده‌اند و به مردم خدمات مختلف ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: از ابتدای وقوع سیل آهنگران جهادگران بسیجی برای ارائه خدمت‌رسانی از جمله تخلیه گل و لای از منازل مردم، کمک به دامداران برای ساماندهی و خروج دام‌ها از مناطق پرخطر، تأمین آب شرب، غذای گرم و سایر امکانات بهداشتی و رفاهی، ارائه خدمات‌درمانی و کمک به سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی برای فراهم کردن سایر امکانات حاضر شدند.

مهجوری بیان کرد: خوشبختانه وضعیت خدمت‌رسانی توسط گروه‌های جهادی و هم توسط دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان در روستای آهنگران مطلوب است و جهادگران امروز برای شست‌و‌شوی فرش‌ها و سایر اقدامات انجام وظیفه می‌کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت گروه‌های جهادی در روستای آهنگران کاملا برنامه محور و با هدایت و فرماندهی سپاه در حال انجام است و امروز اولویت سپاه در مناطق سیل زده خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها است که توسط بسیجیان و پاسداران با قوت در حال انجام است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: بسیج و سپاه با همه توان تا بازگشت شرایط عادی و فراهم کردن بستر مناسب برای زندگی مردم و شکل‌گیری روال جاری زندگی همه افراد روستا در کنار مردم عزیز آهنگران حضور خواهند داشت و خدمت به مردم را بزرگترین توفیق و افتخار می‌دانند.

انتهای پیام
captcha