بررسی نقاط ضعف برخی متسابقان از نگاه داور مسابقات قرآن
کد خبر: 4075465
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹
بررسی مسابقات قرآن اوقاف از نگاه داوران و متسابقان / ۳

بررسی نقاط ضعف برخی متسابقان از نگاه داور مسابقات قرآن

خدیجه دیاری، داور تجوید مسابقات قرآن اوقاف اراک با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی می‌توان متسابقانی قوی و توانمند تربیت کرد، به دلایل عدم موفقیت برخی داوطلبان در مسابقات قرآن پرداخت.

مسابقات قرآن اوقاف اراکخدیجه دیاری، داور تجوید مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، میزبانی استان و نحوه برگزاری مسابقات در اراک و ساوه را مطلوب توصیف کرد و افزود: خوشبختانه مسابقات بدون کمترین مشکل در استان برگزار شد و امید است برگزاری مسابقات با خروجی مناسب و قابل قبول همواره باشد.

وی با اشاره به اینکه سطح متسابقان حاضر در مسابقات تقریباً خوب بود، گفت: به طور مثال در رشته ترتیل مرتلانی قوی و متوسط حضور داشتند، اما تعدادی از آنان در بخش تجوید ضعیف بودند که البته این مهم با اندکی برنامه‌ریزی برطرف می‌شود. برای داشتن داوطلبانی قوی و پرشور باید نقاط ضعف آنان را برطرف و نقاط قوتشان را تقویت کرد.


بیشتر بخوانید:


دیاری با بیان اینکه برای برگزاری مسابقات به صورت منطقه‌ای باید پیش آزمون یا پیش مسابقاتی برگزار شود، اظهار کرد: با برگزاری آزمونی قبل از این مرحله، ریزش‌ها اتفاق افتاده و فقط افراد قوی‌تر و توانمندتر به این مرحله راه می‌یابند و حتی راحت‌تر می‌توان به نقاط ضعف متسابقان شهرستانی و روستایی پرداخت.

این داور ملی ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از مسابقات را مورد تأکید و توجه قرار داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مقطعی دردی دوا نمی‌کند و قطعاً برای مشاهده خروجی مناسب باید دوره‌های مستمر پیش‌بینی شود. تعریف چشم‌اندازهای مناسب برای دوره‌های آموزشی می‌تواند به تربیت متسابقانی قوی در رشته‌های مختلف منتج شود.

دیاری ادامه داد: برای دوره‌ها می‌توان فاصله زمانی مانند هفتگی، ماهیانه و فصلی متناسب با نیاز مخاطب تعریف کرد. بین شرکت‌کنندگان امسال افراد مستعد به چشم می‌خورد که اگر برای آنان دوره آموزشی در نظر گرفته شود قطعاً مسابقات متحول شده و افراد با یک تلنگر مسیر پیشرفت را پیدا می‌کنند.

وی دلیل عدم موفقیت برخی چهره‌های مستعد در مسابقات را عدم کشف آنان از سوی مسئولان و کم همتی خود متسابقان بیان کرد و افزود: علاوه بر این موارد گاه ارگان یا دستگاهی مسئولیت آموزش تخصصی جامعه هدف را قبول نمی‌کنند که این افراد را تربیت و راهی مسابقاتی قوی کنند.

داور مسابقات قرآن اوقاف اراک در پایان ابراز امیدواری کرد: اگر آموزش‌های تخصصی تداوم پیدا کند و داوطلبان نیز خود همت کنند، قطعاً استان مرکزی در سال‌های نه چندان دور در مسابقات کشوری اوقاف خوش درخشیده و با کسب رتبه‌های برتر به استان بازمی‌گردد.

انتهای پیام
captcha