تحکیم بنیان خانواده اولویت گفتمان فاطمی است
کد خبر: 4075535
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

تحکیم بنیان خانواده اولویت گفتمان فاطمی است

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان گیلان با اعلام تشکیل کارگروه طرح گفتمان جهانی فاطمی در استان گیلان، گفت: ترویج سبک زندگی فاطمی را در سطح ملی دنبال می‌کنیم.

سمیه اقدامی مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سمیه اقدامی، مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان گیلان، در دومین جلسه کمیته نقش زنان در دفاع مقدس استان که روز گذشته، ۱۱ مردادماه در سالن جلسات استانداری گیلان برگزار شد، از تشکیل کارگروه طرح گفتمان جهانی فاطمی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: گفتمان جهانی فاطمی اهدافی از جمله شناسایی زنان موفق در عرصه سبک زندگی اسلامی، تدوین شاخصه‌های سبک زندگی فاطمی و معرفی زن مسلمان مجاهد برای نشر ارزش‌های اسلامی را در حوزه‌های علمی، پزشکی، ورزشی، تحصیلی، فرهنگی و هنری دنبال می‌کند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان گیلان، معرفی مادران و همسران شهدا به‌عنوان الگو‌های سبک و سیره فاطمی را از دیگر اهداف این طرح ملی دانست و تصریح کرد: شهدا در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی جانفشانی‌ها کردند و ما نیز باید به تأسی از شهدا راه و مسیر آن‌ها را دنبال کنیم.

وی با اشاره به رونمایی از نشان کمیته نقش زنان در دفاع مقدس استان گیلان برای نخستین‌بار در کشور، خاطرنشان کرد: کمیته نقش زنان در دفاع مقدس استان گیلان جزو کمیته‌های پیشرو در کشور بوده و برنامه‌های فرهنگی متنوعی را در دستور کار دارد.

اقدامی از مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌ها در طرح گفتمان فاطمی خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر از بانوان فعال در استان گیلان و شهرستان‌ها به این تشکل پیوسته‌اند.

وی با اشاره به صبغه مردمی تشکل گفتمان فاطمی، تأکید کرد: ترویج سبک زندگی فاطمی را در سطح ملی دنبال می‌کنیم؛ زیرا جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند سبک و سیره فاطمی است.

دبیر کمیته نقش زنان در دفاع مقدس استان گیلان، با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم سبک زندگی ایرانی - اسلامی به ویژه حجاب و عفاف را هدف قرار داده است، متذکر شد: تشکل گفتمان جهانی فاطمی یک حرکت مردمی است؛ اما از کارشناسان برجسته عرصه‌های فرهنگی، روابط عمومی و رسانه، روانشناسی، جامعه شناسی، شبکه‌سازی، آموزشی و مذهبی در این تشکل استفاده می‌کنیم تا شاهد ارتباط‌گیری مؤثر با مخاطب باشیم.

وی تحکیم بنیان خانواده را اولویت گفتمان فاطمی دانست و تصریح کرد: باید سبک زندگی فاطمی را در حوزه‌های همسرداری، فرزندپروری، زیست عفیفانه و عفاف و حجاب دنبال کنیم؛ متاسفانه مشکلات ما در حوزه طلاق، فرزندآوری و پوشش‌های نامناسب نتیجه فاصله گرفتن بانوان از الگو‌های ناب همچون حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب کبری (س) است.

اقدامی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی سیره فاطمی و سبک زندگی مادران و همسران شهدا در ادارات، در دستور کار است، خاطرنشان کرد: سلسله نشست‌ها و همایش‌های «گفتمان فاطمی» نیز با هدف الگوسازی برای زنان و دختران جوان و نوجوان در استان گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha