امر به معروف و نهی از منکر بهداشت روان انسان است
کد خبر: 4075755
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸

امر به معروف و نهی از منکر بهداشت روان انسان است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: همان طور که رعایت بهداشت وظیفه همه ماست، ما نیاز به علوم پزشکی برای آموزش و درمان نیز داریم و امر به معروف با توجه به اینکه برای بهداشت معنوی و روحی و روانی انسان است باید ساختارمند شود.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم امروز 12 مردادماه در جمع آمرین به معروف و ناهیان از منکر شهرستان کهک در تالار امام علی فرمانداری اظهار کرد: امام حسین(ع) در وصیت نامه خود به برادرش در مورد قیام اعلام کرد که برای امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین جدم حرکت کرده‌ام.

وی با گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر افزود: سوگواری و نذر برای امام حسین(ع) بدون توجه به هدف سیدالشهدا(ع) و احیای ان کم اثر و کم ارزش است و گریستن و عزاداری به تنهایی کفایت نمی‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم ابراز کرد: همان طور که رعایت بهداشت وظیفه همه ماست، ما نیاز به علوم پزشکی برای آموزش و درمان نیز داریم و امر به معروف با توجه به اینکه برای بهداشت معنوی و روحی و روانی انسان است باید ساختارمند شود.

گرجی بیان کرد: تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد یکی دیگر از اقدامات مهم است که با اختیارات قانونی و حمایت قضایی و انتظامی همراه است.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت تشکل‌های مردمی در امر به معروف و نهی از منکر، متقاضیان می‌توانند با ثبت در سامانه برای دریافت مجوزهای رسمی اقدام کنند و هر ۵ نفر یک تشکل مردمی را شکل بدهند.

انتهای پیام
captcha