برگزاری دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در سال 1401
کد خبر: 4075843
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

برگزاری دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در سال 1401

دومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در سال 1401 به ریاست آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همراه با تشریح گزارش‌های اعضای این شورا در قالب فعالیت‌های عفاف و حجاب اسلامی و برنامه‌های اجرایی در ماه‌های محرم و صفر برگزار شد.

نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در سال ۱۴۰۱، با حضور عبدالرحیم افروغ دبیر این شورا، احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر و به ریاست آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، ۱۲مردادماه در محل استانداری بوشهر برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری دهه محرم گفت: قیام اباعبدالله یک نهضت محصور زمانی و مکانی نیست، یک قیام است برای نمایش ابدی اسلام ناب محمدی(ص).

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران شعاعی از این نهضت ارزشمند است که ریشه در کربلای حسینی دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر از اعضای پرتلاش شورای فرهنگ عمومی استان تشکر کرد و افزود: همدلی، وحدت، ولایتمداری و پیشرفت روزافزون از شاخصه های استان بوشهر است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سیل رخداده اخیر در استان بوشهر تصریح کرد: حضور همه جانبه مردم، گروه‌های جهادی و مسئولین یک حماسه باشکوه را رقم زد و از تهدیدها فرصت ساخت.

وی در پایان تاکید کرد: تشریح زیست عفیفانه، پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی و ارائه گزارش برنامه‌های محرم و صفر سه محوریت این جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر خواهد بود.

بر اساس این گزارش؛ دستگاه‌های اجرایی عضو شورای فرهنگ عمومی استان به تشریح برنامه‌ها و گزارش‌های مربوطه پرداختند که هریک با نظارت رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر همراهی شد.

دستورالعمل تشکیل قرارگاه عملیاتی عفاف و حجاب بومی سازی می‌شود

بهروز بهروزی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر ضمن اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر به ارائه گزارش عملکرد این ستاد پرداخت و گفت: دغدغه دولت سیزدهم در امر ترویج عفاف و حجاب اسلامی در اشکال مختلف نمایان شده که یکی از آن‌ها تشکیل قرارگاه عملیاتی عفاف و حجاب بود که طبق ابلاغیه وزارتخانه انجام شد.

وی ادامه داد: این دستورالعمل که طی بخشنامه‌ای ابلاغ شد در دست بومی سازی است و با توجه به گزارش عملکردهای واصله از ۹ کمیته ستاد امر به معروف و نهی از منکر نتایج خوب و مطلوبی تا کنون به دست آمده است.

1200 مرکز فعال مذهبی در بوشهر شناسنامه دارند

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در سخنانی از فعالیت ۱۲۰۰ مرکز مذهبی اعم از حسینیه‌ها و مساجد خبر داد و گفت: تمامی مراکز داری شناسنامه هستند و در سامانه ثبت شده اند و هم چنین، ۱۱۸۴ مداح نیز دارای پرونده فعالیت در سامانه طوبی سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

طاهری اظهار کرد: در طرحی که به تازگی راه اندازی شده، ۱۲۰۰ مرکز سابق، ۶۷ نقطه جدید نیز جانمایی شده‌اند که طی بررسی‌های صورت گرفته نیاز این مناطق نیازهای تبلیغ هر منطقه شناسایی و کارشناس مربوطه اعزام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اظهار کرد: با توجه به وضع موجود در سطح جامعه، بسیاری از هیأت‌ها و مساجد قدرت خرید و پخت نذری در ماه‌های محرم و صفر را نداشتند که این امر به وسیله اعطای اقلام مورد نیازشان برطرف شده است.

در پایان نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، جمعی از اساتید تاریخ کشور با اهدا لوحی توسط محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر به آیت الله صفایی بوشهری مراتب قدردانی خود را به دلیل حمایت ایشان از برگزاری باشکوه و عالمانه «نخستین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس» اعلام کردند.

خبرنگار: آتنا جعفری

انتهای پیام
captcha