مشکلی در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر سازمان‌های دولتی وجود ندارد
کد خبر: 4076009
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
قاضی‌زاده هاشمی:

مشکلی در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر سازمان‌های دولتی وجود ندارد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر گفت: در سازمان‌های دولتی مشکلی در این خصوص وجود ندارد و سازمان استخدامی کشور این امر را پیگیری می‌کند.

سفر رئیس بنیاد شهید به استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز، 14 مردادماه در بدو ورود به استان مرکزی، هدف اصلی از سفر به استان مرکزی را شرکت در یادواره شهدای روستای وفس بیان کرد و افزود: این سفر فرصتی فراهم کرد تا در خصوص مشکلات مربوط به خانواده معظم شهدا صحبت‌هایی انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی به سیل اخیر در کشور و استان مرکزی اشاره و تصریح کرد: متأسفانه برخی از مناطق دچار سیل‌زدگی شدند و استان مرکزی نیز دچار این حادثه تلخ شد. در این سفر بازدیدی از این مناطق خواهم داشت تا در صورت نیاز در هیئت دولت مسائل مربوط به مناطق سیل‌زده استان را پیگیری کنیم.

رئیس بنیاد شهید در تشریح تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر، گفت: برای انجام این مهم در سطح ادارات و سازمان‌های دولتی مشکلی وجود ندارد. همچنین سازمان امور استخدامی کشور نیز این امر را پیگیری کرده و اقدامات تقریباً در حال انجام است.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در نهادهای عمومی و غیردولتی نیز گفت: در این بخش مشکل با نهادهای عمومی و غیردولتی است به‌ویژه زمانیکه موضوع به شرکت‌ها مرتبط می‌شود، اما در این خصوص نیز قوانینی وجود دارد و پیگیری آن انجام می‌شود.

وی افزود: مراجع قضایی نیز مرجع رسیدگی و مراجعه این نیروها هستند. این امر حق قانونی ایثارگران فعال در شرکت‌های غیردولتی است و با مراجعه به مقام قضایی حتما می‌توانند حکم دریافت کنند، اما حق بر این است که این افراد برای گرفتن حق خود اذیت نشوند. بدون تردید اجابت این حق باعث همبستگی هرچه بیشتر بیرون نیرو و سازمان خواهد شد.

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، در جریان ورود معاون رئیس‌جمهور به استان، حضور رئیس بنیاد شهید در یادواه شهدای وفس را از اهم برنامه‌های امروز دانست و ادامه داد: بازدید از روستای آهنگران و دیدار با خانواده شهدای این روستا که در حادثه سیل خسارت دیده‌اند از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

استاندار مرکزی تشریح مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس‌جمهور خواند و ادامه داد: مشکلات وضعیت موجود به سمع و نظر رئیس بنیاد شهید خواهد  رسید تا در صورت لزوم و امکان دستور رفع موانع صادر شود.

انتهای پیام
captcha