مأموریت شهدا در طول تاریخ تداوم دارد
کد خبر: 4076075
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
قاضی‌زاده هاشمی:

مأموریت شهدا در طول تاریخ تداوم دارد

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه شهدا در امتداد مسیر فرهنگ ایثار و شهادت حرکت کرده و با این مقام جاودانه شدند، اظهار کرد: مأموریت شهدا با شهادت تمام نمی‌شود، بلکه این مأموریت در طول تاریخ ادامه خواهد داشت.

قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز، 14 مرداد، در یادواره «افلاکیان» که در روستای وفس از توابع شهرستان کمیجان برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا یادآور قهرمانی مردان مردی است که می‌شود به آنان افتخار کرد، ضرورت حفظ نام شهدا را مورد تأکید قرار داد و گفت: شهدا، افرادی عادی بودند که با ایمان راسخ به خداوند متعال درجات کمال انسانی را یکی پس از دیگری طی کرده و به درجات والای انسانی رسیدند و به واسطه داشتن همین صفات شایسته‌ چراغ راه و الگو هستند.

وی با تأکید براینکه مأموریت شهدا با شهادت تمام نمی‌شود، بلکه این مأموریت در طول تاریخ ادامه خواهد داشت، شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه عینی الگوبرداری بیان کرد و افزود: حاج قاسم، خود راه شهادت را پیمود و در همه حال رضای خداوند را مدنظر قرار می‌داد. تمامی شهدا در امتداد مسیر فرهنگ ایثار و شهادت حرکت کرده و با این مقام جاودانه شدند.

رئیس بنیاد شهید اضافه کرد: همه انسان‌ها در طول زندگی خود تلاش دارند به نقطه‌ای که هدف‌گذاری کردند برسند و شهدا نیز از همین دسته افراد هستند، با این تفاوت که نگرش آنان به نقطه ایده‌آل زندگی با سایر مردم متفاوت است، شهدا از جمله انسان‌هایی هستند که مرگ آنان تاجرانه است و بیهوده دعوت حق را لبیک نگفتند؛ چراکه حرکت آنان همراه با کمال است.

قاضی‌زاده هاشمی الگودهی به قشر نوجوان و جوان را از اقدامات شهدا بیان و تصریح کرد: در تمامی یادواره‌های شهدا سعی بر این است که الگوپذیری نوجوانان با دقت صورت پذیرد و قطعاً تحقق این مهم در تمامی محافل و مجالس به نام شهدا مدنظر است.

به‌گفته وی شهدا نقش مهمی در ‌گشایش و بازکردن گره‌ها و مسیرها دارند. در بسیاری از گرفتاری‌های کشور، مسائل و مشکلاتی که شیعیان در جهان پیدا می‌کنند، می‌توان با استمداد از شهدا و سبک زندگی آنان راه را باز کرد. وقتی بن‌بستی ایجاد می‌شود شهدا مسیر را نشان داده و بن‌بست‌ها را کنار می‌زنند.

قاضی‌زاده هاشمی شهدا را پرچم‌داران حق و حقیقت دانست و اضافه کرد: ملت ایران پرورش یافته مکتب حسینی(ع) هستند و برای حرکت در مسیر اباعبدالله(ع) سر از پا نمی‌شناسند. شهدا درس آموخته سیره سیدالشهدا(ع) راه فداکاری، ایثار و شهادت را به عموم نشان دادند و مردم نیز این راه را به بهترین شکل ممکن برای جهانیان ترسیم کردند.

معاون رئیس‌جمهور در پایان بیان کرد: مردم ایران انس و الفت دیرینه با شهدا دارند و برگزاری یادواره شهدای در اقصی نقاط کشور حتی روستاها گواه براین ادعاست.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از خانواده شهدای جاویدالاثر روستای وفس تقدیر شد. همچنین رئیس بنیاد شهید در جریان سفر به استان با خانواده شهید جاویدالاثر علی‌اصغر آهنگرانی فراهانی نیز دیدار کرد.

انتهای پیام
captcha