نماز ظهر عاشورا در امامزاده عبدالله(ع) همدان اقامه می‌شود
کد خبر: 4076203
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

نماز ظهر عاشورا در امامزاده عبدالله(ع) همدان اقامه می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان از برگزاری نماز ظهر عاشورای شهر همدان به‌صورت متمرکز در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) خبر داد و گفت: نماز ظهر عاشورا در این مکان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در همدان اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضی حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان همدانحجت‌الاسلام مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با ظهر عاشورا نماز جماعت در نقاط مختلف شهری و روستایی و همچنین مساجد، تکایا و فضاهای باز سراسر استان همدان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نماز ظهر عاشورای شهر همدان به‌صورت متمرکز در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) خبر داد و گفت: نماز ظهر عاشورا در این مکان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در همدان اقامه می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز همدان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر توسط قیام امام حسین(ع) در جامعه زنده شده و تا امروز نیز باقی مانده و ماندگار است، اظهار کرد: دعوت به اقامه نماز، امر به معروف است، چراکه نماز جامعه را به حرکت در آورده و در مسیر رشد قرار می‌دهد.

حسنی حلم افزود: نگاه بسیاری از ما در مورد نماز یک نگاه سطحی و ظاهری است که نباید این چنین باشد، هرچه جست‌وجوگرانه به نماز نگاه کنیم از انحرافات دنیوی دورتر خواهیم بود و به این عقیده خواهیم رسید که امام حسین(ع) به خاطر نماز قیام کردند.

وی افزود: با توجه به فرهنگ‌سازی‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته در بسیاری از روستاها و شهرها نماز به‌صورت جماعت و باشکوه برگزار می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به فضاسازی در برگزاری مراسم روز عاشورا، بیان کرد: بهره‌گیری از امکانات و فضاهای موجود در برگزاری مراسم عاشورا می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و مردم در مقایسه با سال‌های گذشته خودجوش‌تر نسبت به برگزاری این مراسم مقدس اقدام می‌کنند.

وی همچنین از برگزاری یک دوره مسابقه کتابخوانی «عبادت احرار» به همت ستاد اقامه نماز کشور به مناسبت ایام محرم خبر داد و تصریح کرد: این مسابقه از کتاب «نماز در سیره و سخن امام حسین(ع)» تألیف سیدجواد بهشتی برای گروه سنی 15 سال به بالا برگزار می‌شود.

حسنی حلم گفت: این مسابقه به‌صورت سراسری از هشتم مرداد مصادف با اول محرم‌الحرام تا ۳۰ صفر سالروز شهادت امام رضا(ع) مصادف با پنجم مهرماه در کلیه استان‌های کشور و دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌‌توانند از تاریخ یاد شده نسبت به خرید کتاب در قالب نسخه الکترونیکی و فیزیکی دریافت کنند. نسخه الکترونیکی(ایپاپ) کتاب با ۷۰ درصد تخفیف به قیمت 70 هزار ریال، قابل تهیه فقط از فروشگاه اینترنتی ستاد اقامه نماز به نشانی ketab.namaz.ir و نسخه فیزیکی کتاب با ۵۰ درصد تخفیف به قیمت ۱۲۵ هزار ریال از طریق فروشگاه مرکزی ستاد اقامه نماز، عاملین فروش در استان‌های منتخب کشور و نیز فروشگاه اینترنتی ستاد به نشانی namazstore.ir قابل خرید است.

مدیر ستاد اقامه نماز همدان یادآور شد: مهلت تعیین شده جهت مطالعه کتاب و شرکت در آزمون مسابقه از تاریخ ۲۲ مرداد تا پنجم مهر ماه به‌مدت ۴۶ روز تعیین شده است.

وی گفت: آزمون مسابقه به‌صورت مجازی از طریق سامانه محراب به نشانی mehr. Namaz.ir در مدت زمان تعیین شده برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند در دو قالب شرکت‌کننده آزاد یا کارکنان دستگاه‌های اجرایی در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.

حسنی حلم بیان کرد: نتایج مسابقه در تاریخ ۲۲ مهرماه سال جاری مصادف با میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد اقامه نماز به نشانی namaz.ir و درگاه‌های دستگاه‌های اجرایی مشارکت‌کننده اعلام خواهد شد.

وی گفت: شرکت‌کنندگانی که به ۹۰ درصد سؤالات مسابقه پاسخ صحیح داده و به مرحله قرعه‌کشی راه یابند از میان آنان به قید قرعه به ۱۲۸ نفر کارت هدیه دو میلیون و 500 هزار ریالی از سوی ستاد اقامه نماز تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha