راهکار عبور از موج هفتم کرونا گسترش پوشش واکسیناسیون است
کد خبر: 4077344
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

راهکار عبور از موج هفتم کرونا گسترش پوشش واکسیناسیون است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گسترش پوشش واکسیناسیون کرونا را راهکار اساسی برای عبور از موج هفتم کرونا عنوان کرد.

آمار کرونا، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 19 مرداد در در پانصد و بیستمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، گسترش پوشش واکسیناسیون کرونا را راهکار اساسی برای عبور از موج هفتم کرونا عنوان و بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و در کنار واکسیناسیون تأکید کرد.

وی تصریح کرد: افراد بالای ۱۸ سال که از دریافت نوبت سوم واکسن آنان دست کم شش ماه می‌گذرد، می‌توانند برای دریافت نوبت یادآور (نوبت چهارم) به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

رضاییان‌زاده، با اعلام آمادگی مراکز واکسیناسیون استان برای خدمت‌رسانی به مراجعان افزود: مردم می‌توانند برای دریافت نشانی مراکز و آخرین اطلاعات مربوط به نوع واکسن و ساعت کاری مراکز واکسیناسیون و یا تغییرات احتمالی برنامه، به پایگاه اینترنتی http://covidvaccine.sums.ac.ir مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در روز عاشورای حسینی نیر واحد سیار واکسیناسیون در شیراز فعال بوده است، گفت: تاکنون، ۹۳ و ۸۶ صدم درصد جمعیت هدف استان واکسن دُز اول، ۸۷ و ۹۳ صدم درصد دُز دوم، ۴۹ و ۶۸ صدم درصد دُز سوم و ۲ و ۸۴ صدم درصد دُز یادآور را دریافت کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اهمیت دریافت به موقع واکسن در افزایش ایمنی فردی و عمومی نسبت به این بیماری، مردم فارس در این زمینه مشارکت جدی داشته و برنامه واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

در این نشست وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، روند اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا در فارس، علت‌های جان‌باختن مبتلایان طی روزهای اخیر، وضعیت سلامت افراد بستری در بخش‌های عادی و مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بررسی شد.

انتهای پیام
captcha