بیانیه جنبش امل لبنان در سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر
کد خبر: 4078107
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

بیانیه جنبش امل لبنان در سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر

جنبش امل لبنان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر بیانیه‌ای صادر کرد و خواستار مشارکت گسترده مردم لبنان در فعالیت‌هایی شد که به این مناسبت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از العهد لبنان، رهبری جنبش امل امروز با صدور بیانیه‌ای با اشاره به گذشت ۴۴ سال از ناپدید شدن امام موسی صدر و قدردانی از مردم لبنان به دلیل مشارکت گسترده در مراسم بزرگداشت عاشورا، گفت: امروز در آستانه چهل و چهارمین سالگرد جنایت ربوده‌شدن امام موسی صدر «امام وطن و مقاومت» و دو یارش به نام‌های شیخ «محمد یعقوب» و «سید عباس بدرالدین»، از طرفداران او و همه لبنانی‌ها می‌خواهیم تا در همه فعالیت‌هایی که به همین مناسبت در تمام مناطق و در روستاها، شهرها و شهرک‌های مختلف لبنان برگزار می‌شود، مشارکت گسترده داشته باشند.

بر اساس بیانیه رهبری جنبش امل این فعالیت‌ها تا زمان برگزاری فعالیت اصلی که روز ۳۱ آگوست خواهد بود و جزئیات و مقدمات برگزاری آن طی دو روز آینده در بیانیه‌ای که از سوی رهبری جنبش اعلام خواهد شد، ادامه خواهد یافت.

این بیانیه تأکید کرد که امواج خروشان و وفادار به فریاد رسای امام موسی صدر در اقصی نقاط جهان و طی نسل‌ها باقی خواهد ماند و [ جنبش ] امل، میراث‌دار او در انقلابی است که این وارث پیامبر بر پا کرد.

امام موسی صدر در سوم شهریور ۱۳۵۷ شمسی و در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود به برخی کشورهای عربی، بنا به دعوت رسمی‌ معمر قذافی رهبر معدوم لیبی، به آن کشور رفت و در روز ۹ شهریور در آنجا ربوده شد.

رژیم وقت لیبی در ۲۷ شهریور ۱۳۵۷ و به دنبال اعتراض مردم لبنان، حوزه‌های علمیه و مطبوعات منطقه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امام صدر و دو همراه ایشان، با پرواز شماره ۸۸۱ مورخ ۹ شهریور هواپیمایی آلیتالیا، طرابلس را به سوی رم ترک کرده‌اند.

در پی این ادعا، دستگاه‌های قضایی دولت‌های لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم، رسماً تکذیب شد.

انتهای پیام
captcha