دستگاه‌های مختلف در انجام کارهای فرهنگی میدان‌داری کنند
کد خبر: 4078113
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲

دستگاه‌های مختلف در انجام کارهای فرهنگی میدان‌داری کنند

فرماندار شیراز با بیان اینکه در برخورد با ناهنجاری‌ها قطعاً کار فرهنگی لازم است اما باید بدانیم که با قانون‌شکنان هم باید برخورد شود، افزود: برای انجام کارهای فرهنگی باید تمام دستگاه‌های فرهنگی میدان‌داری کنند و با هم‌پوشانی و همکاری با یکدیگر در این عرصه فعالیت کنند.

لطف‌الله شیبانی، فرماندار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، لطف‌الله شیبانی، فرماندار شیراز عصر امروز، ٢٣ مرداد در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: در برخورد با مسائل فرهنگی دو نوع تکلیف داریم، یکی تکلیف قانونی و دیگری تکلیف فرهنگی است.  ابتدا و اول کار فرهنگی در مدارس است و در این راستا حتی مدیریت مهدکودک‌ها هم به آموزش و پرورش واگذار شده است یعنی کار فرهنگی از اینجا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخورد با ناهنجاری‌ها قطعاً کار فرهنگی لازم است اما باید بدانیم که با قانون‌شکنان هم باید برخورد شود، افزود: برای انجام کارهای فرهنگی باید تمام دستگاه‌های فرهنگی میدان‌داری کنند و با هم‌پوشانی و همکاری با یکدیگر در این عرصه فعالیت کنند.

شیبانی در خصوص اجرای طرح عفاف و حجاب نیز گفت: این طرح را به ادارات ابلاغ کردیم که در دو بخش کارمندان و ارباب رجوعان ادارات اجرا می‌شود اما اساس کار در این راستا اجرای امر به معروف و نهی از منکر با تذکر لسانی است همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بر این قضیه تأکید داشتند.

فرماندار شیراز در ادامه سخنان خود از کاهش ٣٠ درصدی بودجه عمرانی امسال این شهرستان خبر داد و گفت: اعتبارات عمرانی شیراز علی رغم آنکه ٥٠ درصد از جمعیت فارس را در خود جای داده و ٧٠ درصد معضلات استان نیز در این شهر متمرکز است از ٣٤٥ میلیارد تومان سال گذشته به ٢٤٩ میلیارد کاهش داشته است. این میزان اعتبار برای ایجاد انشعاب آب در یکی از روستاهای این شهرستان هم کافی نیست.

وی با بیان اینکه دغدغه اولیه و اساسی شهرستان شیراز موضوع اشتغال است، گفت: مشکل بیکاری و نیاز به اشتغال در همه خانواده‌ها امروز وجود دارد و به جوانی که سال‌ها زحمت خود را کشیده هنوز نمی‌توانیم بگوییم شغل در خور شأنی برایش داریم.

شیبانی با تاکید بر اینکه حل دغدغه اشتغال تنها از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان‌پذیر است، گفت: با عدد و رقم بودجه‌های دولتی امیدی به انجام حرکت‌های بزرگ نیست، لذا باید به دنبال این باشیم که بیشترین و بزرگترین پروژه‌ها را در سطح استان و شهرستان با مشارکت بخش خصوصی اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش آزادراه‌ها، راه‌ها، کمربندی و شروع به کار خط ریلی قطار شیراز- بوشهر کار عمرانی اساسی انجام نمی‌شود، افزود: با مقیاس‌های برخورداری، سنجشی که انجام شده نشان داده که بسیاری از نقاط داخلی شهر شیراز از غیر برخوردارترین نقاط استان است.

فرماندار شیراز تصریح کرد: در بیخ گوش شیراز با فاصله هزار تا دو هزار متری روستاهایی در حریم قرار دارند که از امکانات اولیه محروم بوده و از کمبود زیرساخت‌ها رنج می‌برند.

شیبانی یادآور شد: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌تواند گامی در راستای حل مشکلات خدماتی، ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه برابر آخرین راستی‌آزمایی‌ها در بحث نهضت ملی مسکن، ثبت نام برای ١٣٥ هزار واحد قطعی شده است، گفت: مکان یابی برای این تعداد واحد انجام شده و زمین مورد نیاز ٧٥ هزار از این تعداد در شهر شیراز تامین شده و در حال اخذ مجوزات قانونی و تهیه طرح است.

فرماندار شیراز اضافه کرد: در شهر جدید صدرا نیز عملیات اجرایی ١٥ هزار واحد از این تعداد در حال اجراست و با حمایت صندوق ملی و حل مشکلات در این بخش روند عملیات عمرانی این پروژه ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

شیبانی در ادامه مهم‌ترین چالش و مشکل اجتماعی شهرستان شیراز را معتادان متجاهر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت تمام کمپ‌های دولتی و خصوصی تکمیل شده و شاهد وفور معتادان متجاهر در خیابان ها و مراکز مختلف هستیم. براساس بخشنامه وزیر کشور باید تا پایان شهریورماه تکلیف متعادان متجاهر در کلان‌شهرها حل شود.

فرماندار شیراز با اشاره به اینکه احداث دومین اردوگاه ماده ١٦، جمع‌آوری معتادان متجاهر توسط سپاه فجر در دست اقدام است، گفت: این اردوگاه ظرف چند روز آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی در خصوص الحاق نشدن ٤٣ روستای واقع در حریم به کلانشهر شیراز گفت: در این خصوص کارگروهی شکل گرفته و در آن تصمیم‌گیری می‌شود البته موافق الحاق نیستم؛ در بسیاری از این روستاها ساخت سازها، تصرفات و تفکیک‌های انجام شده غیرمجاز بوده و مالکان در زمان تفکیک سهم خدمات را پرداخت نکرده‌اند.

شیبانی تأکید کرد: برای تعیین تکلیف و ساماندهی روستاهای در حریم، بحث بازنگری طرح هادی روستاها در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده در اطراف روستاهای در حریم شهر شیراز خاکریزهایی ایجاد و با نصب تابلو اعلام شود که هرگونه ساخت و ساز خارج از خاکریزهای محدوده ممنوع بوده و مشمول ساخت و سازهای غیرمجاز می‌شود.

فرماندار شیراز در خصوص سازه‌های ناایمن این شهرستان هم گفت: از سوی شهرداری و آتش نشانی لیست بلندبالایی به کمیته مربوطه اعلام شده اما از شهرهای خان زنیان، دشت ارژن و داریون هیچ موردی تاکنون معرفی نشده است.

انتهای پیام
captcha