آزادگان ناگفته‌های اسارت را به نسل جدید انتقال دهند
کد خبر: 4078202
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

آزادگان ناگفته‌های اسارت را به نسل جدید انتقال دهند

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی با اشاره به ضرورت بیان فرهنگ اسارت و مقاومت رزمندگان در زندان‌های رژیم بعث عراق گفت: ناگفته‌های این دوران باید از سوی آزادگان به نسل جوان منتقل شود.

نشست اعضای مؤسسه آزادگان استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، رضا ربیعی، مدیرکل این اداره در استان، یک‌شنبه، 23 مرداد، در نشست با نماینده و اعضای مؤسسه پیام آزادگان استان، ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به ایران، گفت: نقش آزادگان در دوران انقلاب، عرصه دفاع مقدس و دوران اسارت بی‌نظیر بوده است و این عزیزان اکنون با خاطرات بی‌نظیری که دارند سفیران شایسته‌ای برای ملت ما به ویژه نسل جوان محسوب می‌شوند.

ربیعی بابیان اینکه آزادگان، گنجینه‌های ارزشمندی که در درون آنان، فرهنگ انسان‌ساز دوران اسارت، پلی برای انتقال فرهنگ مقاومت هستند، گفت: بیان فرهنگ اسارت و مقاومت رزمندگان در زندان‌های رژیم بعث عراق امری ضروری است و ناگفته‌های این دوران باید از سوی آزادگان به نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

وی ادامه داد: برای انتقال فرهنگ ایثار باید از همه ابزار و امکانات استفاده کرد و صحبت چهره به چهره آزادگان با دانش‌آموزان و دانشجویان می‌تواند ما را به اهداف برساند. آثار مجاهدت و مقاومت وصف‌ناپذیر رزمندگان باید در قالب فرهنگ مصور و مکتوب در اختیار نسل فعلی قرار گیرد.

آزادگان درس آزادگی را از امام حسين(ع) آموختند

شهرام ثامنی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان مرکزی، نیز در این نشست با بیان اينكه آزادگان درس آزادگی را از امام حسين(ع) آموختند و سختی‌ها نتوانست خللی در روحیه آنان ايجاد كند، اظهار کرد: آزادگان از روحیه بالای ایمانی برخوردار بودند و عشق به اسلام، انقلاب، امام راحل و معنویت عاملی بود تا مقابل شكنجه‌های جسمی و روحی دشمن استقامت كنند.

وی در تشریح برنامه‌های پیش‌بینی‌شده 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در استان اظهار کرد: برگزاری نشست صمیمی آزادگان سرافراز با مدیرکل، سرکشی از منازل آزادگان در قالب طرح سپاس به همراه مدیران ارشد استانی، استفاده از راویان آزاده برای بیان خاطرات دوران اسارت در مراکز و محافل فرهنگی، آموزشی و ... مکاتبه با دستگاه‌های استانی به‌منظور تکریم و تجلیل از آزادگان شاغل و بازنشسته دستگاه مطبوع خود، هماهنگی با فرمانداری‌ها، سازمان‌ها، نهادها و ادارات برای نام‌گذاری اماکن و پروژه‎‏ها به‌ نام شهدای آزاده و یا آزادگان سرافراز، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی در سطح استان، برپایی نمایشگاه عکس آزادگان به‌صورت ثابت و سیار، هماهنگی با ستاد نماز جمعه برای سخنرانی آزادگان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و بیات خاطرات، هماهنگی با سازمان انتقال خون جهت حضور آزادگان و اهدای خون، هماهنگی با صداوسیما جهت ضبط و پخش خاطرات آزادگان، گلباران قبور مطهر شهدا و آزادگان متوفی و گردهمایی آزادگان در روز 26 مرداد از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی است.

انتهای پیام
captcha