محرمانگی امور؛ مهم‌ترین رسالت واحد حفاظت اطلاعات دادگستری
کد خبر: 4078378
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳

محرمانگی امور؛ مهم‌ترین رسالت واحد حفاظت اطلاعات دادگستری

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه کارکنان حفاظت اطلاعات چشم بینا و هوشیار دستگاه قضا هستند، اظهار کرد: اساس کار این مجموعه محرمانگی امور است و همواره باید این مهم را در امورات رعایت کنند و در جای خود مطالب را بازگو کنند.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان، در دیدار با رئیس و کارکنان حفاظت اطلاعات دادگستری استان، ظهار کرد: جایگاه کارکنان حفاظت اطلاعات، جایگاه بسیار با اهمیتی است و شما چشم بینا و هوشیار دستگاه قضا هستید و وظیفه خطیر حفاظت از بیت‌المال، منابع انسانی و نظارت بر اجرای صحیح عدالت و رضایتمندی مردم را برعهده دارید.

وی با اشاره به کلام بلند حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در خصوص اهمیت موضوع نظارت و حراست از کارگزاران، افزود: آن حضرت در نامه ۳۵ نهج‌البلاغه به مالک اشتر در این باب می‌‌فرماید: از چشمان و ناظرینی برای حراست از کارگزاران خود استفاده کن که از دو ویژگی مهم که همان صداقت و راستگویی و دیگری وفادار بودن است بهره‌مند باشند؛ چراکه این کار موجب امانت‌داری خوب کارکنان و مدارا کردن با مردم و رضایت‌مندی آنان خواهد شد و در نهایت سلامت مجموعه و ارتقای کارآمدی سازمانی را به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: پیگیری و اجرای سیاست‌های کلی قضایی نظام به ویژه سند تحول و تعالی مد نظر رئیس قوه قضائیه از مهم‌ترین وظایف و اموری است که مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه می‌بایست سرلوحه کار خود قرار دهد؛ زیرا این سیاست‌ها با فکر، خلاقیت، تجارب چهل ساله اجرای برنامه‌های قضایی و انجام کارشناسی‌های لازم در قالب سند تحول قضایی و مصوبات شورای عالی قضایی تدوین شده و اجرای دقیق آنها گره‌گشای مشکلات قضایی کشور است؛ لذا نظارت بر اجرای درست این سیاست‌ها در دادگستری استان مرکزی از وظایف خطیر شماست.

 وی افزود: رسیدگی به حقوق عامه شاید گاهی اوقات به دلیل مشغله بالا و تراکم زیاد کاری رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌ها مورد غفلت قرار گیرد و در پی آن به مردم و نظام اسلامی اجحافی روا شود و اینجاست که با ورود، پیگیری و ارائه راهکارها جهت حل این موضوعات توسط شما، می‌توانیم شاهد احقاق و احیای حقوق عامه و بیت‌المال باشیم و از نارضایتی‌های مردمی جلوگیری شود.

موسوی ادامه داد: چشم بر هیچ خطایی نبندید و چشم‌پوشی نکنید؛ چراکه چشم بستن بر خطاهای کوچک موجب توسعه خطاها می‌شود؛ ولی توقع من این است که رویکرد و نگاه شما یک نگاه یاری‌رسان و دست‌گیرنده باشد، نه مچ‌گیرانه و سلبی. اعتقاد به این موضوع که ما همه یک خانواده هستیم و در مواقع ضروری باید به کمک هم بشتابیم باید در ذهن شما وجود داشته باشد؛ زیرا حفاظت از سرمایه‌های انسانی مهم‌ترین مأموریت شماست و هنرمندی شما این است که نگذارید حتی یک نفر ازهمکاران هم ریزش داشته باشند.

وی افزود: به هیچ‌وجه حب و بغض شخصی را در مسائل کاری خود دخالت ندهید و حضرت حق را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانید. اساس کار شما در مجموعه حفاظت و اطلاعات، محرمانگی امور است و همواره باید این مهم را در امورات رعایت کنید و در جای خود مطالب را بازگو کنید؛ چراکه شاهد بوده‌ایم داشتن چشمانی بسته و دهانی باز به مجموعه آسیب‌زده است و باید از تکرار آن جلوگیری کنیم.

انتهای پیام
captcha