ثبت‌نام بیش از 31 هزار همدانی برای سفر اربعین در سامانه سماح
کد خبر: 4078502
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

ثبت‌نام بیش از 31 هزار همدانی برای سفر اربعین در سامانه سماح

مدیر حج و زیارت همدان از ثبت‌نام 31 هزار همدانی برای سفر اربعین حسینی به عتبات عالیات خبر داد.

حمیدرضا واحدنژاد مدیر حج و زیارت استان همدانحمیدرضا واحدنژاد، مدیر حج و زیارت استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و سفر عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) امسال نیز ثبت‌نام از زائران برای اربعین حسینی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با توجه به ویروس کرونا اعزام زائران صورت نگرفت و یا به صورت محدود بوده است، گفت: امسال ثبت‌نام زائران از دهم تیرماه در سامانه سماح در حال انجام است که تاکنون از استان همدان 31 هزار و 25 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

واحد‌نژاد با بیان ابنکه ثبت‌نام تا نزدیکی اربعین ادامه دارد، اظهار کرد: ثبت‌نام قطعی از 22 مردادماه شروع شده و ثبت‌نام‌کنندگان باید مبلغ 18 هزار تومان نیز برای بیمه واریز کنند.

مدیر حج و زیارت استان همدان با اشاره به شرایط زائران گفت: تزریق دو دُز واکسن و تزریق دُز یادآور برای کسانی که شش ماه از زمان تزریق واکسن‌های قبلی آنها گذشته از شرایط سفر زائران برای اربعین حسینی به عتبات عالیات است.

واحدنژاد با بیان اینکه طبق سنوات گذشته 17 کمیته در راستای سفر وظایف مخصوص خود را دارند، افزود: مسئولیت ثبت‌نام بر عهده حج و زیارت است و حمل و نقل و سایر فعالیت‌ها و برنامه‌ها با هماهنگی حج و زیارت با سایر دستگاه‌ها و کمیته‌هاست.

وی اضافه کرد: کسانی که گذرنامه معتبر دارند و یا شش ماه از زمان اعتبار گذرنامه آنها باقی مانده با شرایط تزریق واکسن می‌توانند برای سفر اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha