سیاست‌های اقدامی امر به معروف کافی نیست
کد خبر: 4078522
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

سیاست‌های اقدامی امر به معروف کافی نیست

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: ما ۴۰ سال است که برای حجاب و عفاف کاری نکرده‌ایم و باید از این غفلت و کوتاهی بیرون بیاییم؛ امر به معروف از نظر استراتژیک و ایدئولوژیک اهمیت زیادی دارد و اعتقاد ماست که از همه اعمال برتر است، اما سیاست‌های اقدامی ما هنوز کافی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر گرجی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر گرجی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در جلسه تشکل آسیب‌های اجتماعی حوزه و دانشگاه که امروز 25 مردادماه برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات شش ماه گذشته اظهار کرد: روایات و آیات زیادی پیرامون فریضه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، این فریضه الهی وظیفه همگانی است و عامه مردم نیز باید به این تکلیف الهی عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در امر به معروف و نهی از منکر نیز به نیروی آموزش‌دهنده و متخصص نیاز داریم، ادامه داد: بنا نیست امر به معروف تنها به عهده ستاد باشد، ستاد خادم امر به معروف و نهی از منکر است و آماده‌ایم که بستری را با استفاده از ظرفیت قانونی برای سایت ارگان‌ها نیز فراهم کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تصریح کرد: ما ۴۰ سال است که برای حجاب و عفاف کاری نکرده‌ایم و باید از این غفلت و کوتاهی بیرون بیاییم؛ امر به معروف از نظر استراتژیک و ایدئولوژیک اهمیت زیادی دارد و اعتقاد ماست که از همه اعمال برتر است، اما سیاست‌های اقدامی ما هنوز کافی نیست.

گرجی بیان کرد: ستادی که تحویل گرفتیم با مشکلات و کمبودهای زیادی روبرو بود هر چند دست‌اندرکاران این ستاد تلاش‌هایی داشته‌اند، در این شش ماه علی‌رغم تلاش‌ها هیچ بودجه‌ای جذب نکرده‌ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید در غربت و مظلومیت باشد؛ تلاش‌های جهادی در این ستاد انجام می‌‌شود، اما از نظر بودجه و اعتبارات و امکانات هیچ تحولی شکل نگرفته است.

وی اظهار کرد: در این مدت ستاد شهرستان‌ها را فعال کردیم و در ۳۰ اداره نیز شورای امر به معروف راه‌اندازی شده و ۳۰ تشکل در این مدت راه‌اندازی شده است. رتبه ستاد در سال ۱۴۰۰ رقم ۲۴ بوده که در سه ماهه نخست امسال به رتبه ۱۸ دست یافته‌ایم، اما هنوز راه نرفته زیادی داریم.

گرجی بیان کرد: در مورد حجاب و عفاف طبق تکلیف قانونی‌ باید از رده‌های بالا آغاز شود، قانون در سال ۸۴ برای ۲۴ نهاد وظیفه قانونی در مورد حجاب عفاف تکلیف قرار داده، اما کاری نشده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم بیان کرد: یکی از این نهادهایی که تکلیف دارد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که ستاد طرح جامعی را ارائه داده و ما کار را از مسئولین و ادارات شروع کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در این طرح شاخص‌های حجاب بانوان و شاخص‌های پوشش آقایان و بانوان مد نظر است، البته ما به سراغ سایر تخلفات اصناف، مجموعه‌ها و ادارات نیز می‌رویم و صرفا روی حجاب و عفاف تمرکز نکرده‌ایم.

گرجی اضافه کرد: برای مردمی‌سازی امر به معروف ونهی از منکر اقداماتی را آغاز کرده‌ایم که شوراهای امر به معروف در ادارات و تشکل‌های مردمی از این جمله است، همچنین برگزاری دوره‌های تخصصی با ارائه گواهی‌نامه از دیگر اقدامات است.

وی گفت: در آسیب اجتماعی به روش حل مسئله پیش می‌رویم، باید بتوانیم مسائل نظام را نیز حل کنیم، در این عرصه به مسائلی چون تکریم ارباب رجوع و ارتباطات اداره‌ای، گران‌فروشی، کم‌فروشی و مجتمع‌های گردشگری ورود کرده‌ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم یادآور شد: کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ظرفیت مهمی بوده و با امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی قابل حل است.

انتهای پیام
captcha