جهاد تبیین کربلا را ماندگار کرد
کد خبر: 4078798
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

جهاد تبیین کربلا را ماندگار کرد

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان جنگ امروز را جنگ روایتگری و روایت‌ها دانست و گفت: جهاد تبیین باعث ماندگاری کربلا شد و اگر روز عاشورا تبیین و روشنگری نمی‌شد، بخش عمده‌ای از حقایق و فرهنگ عاشورا در کربلا باقی می‌ماند.

دیدار عبادی زاده با آزادگان هرمزگانی

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، 26 مرداد، در دیدار با جمعی از آزادگان استان هرمزگان، ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور و یاد شهدای آزاده، اظهار کرد: آزادگان بخشی از سلسله جلیله و مبارک کشور هستند که هر کدام یک علم و شهید زنده محسوب می‌شوند و راه شهدای اسلام را زنده نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه جنگ ما با دشمن تمام نشده است، عنوان کرد: جنگ امروز جنگ روایتگری و روایت‌ها است. جهاد تبیین باعث ماندگاری کربلا شد و اگر روز عاشورا تبیین و روشنگری نمی‌شد، بخش عمده‌ای از حقایق و فرهنگ عاشورا در کربلا باقی می‌ماند.

عبادی‌زاده با اشاره به اینکه رسالت تبیین بر عهده تمام ملت است، بیان‌ کرد: رزمندگان تنها می‌توانند روایتگر رشادت‌ها در میادین نبرد باشند، اما آزادگان هم می‌توانند روایتگر رزمندگی و هم روایتگر دوران سخت اسارت باشند. مکتوب کردن خاطرات و روایت‌های دفاع مقدس و دوران اسارت رزمندگان، ضروری است. اگر دیگران تاریخ را برای ما بنویسند، مطابق با واقعیات میدانی دوران دفاع مقدس نیست به همین جهت نقش روایتگری آزادگان بسیار پراهمیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه اگر روایتگری در دستور کار نباشد، نسل جدید با دوران دفاع مقدس بیگانه خواهد شد، تصریح کرد: نسل جدید نباید با آرمان‌های دفاع مقدس بیگانه باشد چراکه دشمن از این گسستگی بین نسلی به نفع منافع خود استفاده خواهد کرد.

عبادی‌زاده بیان‌ کرد: حل مشکل اشتغال و مسکن آزادگان و فرزندان آن‌ها با همراهی استاندار هرمزگان پیگیری خواهد شد تا ان‌شاءالله بخشی از مشکلات این بزرگواران برطرف شود. تأمین حداقل رفاهیات آزادگان ضروری است و آزادگان نیز از نظر رفاهیات بسیار توقعات پایینی دارند که از دولت و حاکمیت انتظار می‌رود این حداقل‌ها را تأمین کند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در پایان یادآور شد: سه برکت را از خداوند درخواست می‌کنم‌، اول اینکه خداوند به همه شما عمر بدهد و بعد هم برکت به نسل شما بزرگواران و روزیتان برسد.

انتهای پیام
captcha