پیام نماینده ولی‌فقیه در لرستان به‌مناسبت سالروز ورود آزادگان
کد خبر: 4078829
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

پیام نماینده ولی‌فقیه در لرستان به‌مناسبت سالروز ورود آزادگان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به‌مناسبت ۲۶ مرداد سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی پیام تبریک صادر کرد.

پیام نماینده ولی‌فقیه در لرستان به مناسبت سالروز ورود آزادگانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌السالام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد به‌مناسبت ۲۶ مرداد، سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی پیام تبریکی به شرح زیر صادر کرد:

«بسمه تعالی

بیست و ششم مرداد یادآور آغاز بازگشت آزادگان سرو قامت؛ یکی از خاطره‌‌انگیز‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و روز رهایی غیورمردانی است که با عزم و ایمان راسخ و وصف‌نشدنی در برابر فشارهای جسمی و روحی ایستادگی کردند و در دفاع از عزت انقلاب اسلامی از شکنجه‌های آنان هراسی به خود راه ندادند و مایه شگفت و تعجب دشمنان بعثی و مأموران صلیب سرخ گردیدند.

آزادگان با هوشمندی، درایت، صبوری و تأسی به اسرای کربلا حضرت زینب‌ کبری(س) و حضرت امام سجاد(ع) روزهای سخت اسارت را در اوج مظلومیت به فرصتی برای حماسه‌آفرینی و درس‌آموزی به آزادی‌خواهان جهان تبدیل نمودند و نماد سرافرازی، پایمردی و عزت و شرف این ملت شدند و در حقیقت فریاد مظلومیت و اقتدار ملت‌ ما را با صبر و ایستادگی خود به گوش جهانیان رساندند.

این مردان و زنان غیور که در میدان جنگ دلیرانه از کیان خود دفاع کردند و در هنگام اسارت نیز صبورانه مقاومت ورزیدند؛ پس از بازگشت به کشور، با حضور در عرصه‏‌های مختلف از ارزش‌‏ها و اهداف انقلاب اسلامی دفاع می‏‌کنند تا الگو و نمونه‌ای برای صلابت و استقامت باشند.

در اين روز، شکيبايی مادران، پدران، همسران و فرزندان اين آزادمردان به بار نشست و سال‌های نگرانی و شوق ديدار به پايان رسيد و وعده الهی تحقق يافت.

یاد و خاطره شهدای مظلوم آزاده و عالم مجاهد بزرگوار مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی(ره) که اردوگاه‌های اسارت را به مدرسه‌ بزرگی از تقوا و آگاهی و استقامت تبدیل کرده بود همواره در چشم ملت ایران گرامی و پایدار است.

اینجانب ضمن عرض تبریک این روز فرخنده خدمت مقام معظم رهبری همه آزادگان سرافراز و آزادگان عزیز استان لرستان، خانواده غیور محترم و بزرگوارشان از خداوند متعال سلامتی و بهروزی آنان را درخواست می‌نمایم.»

انتهای پیام
captcha