تکریم جامعه ایثارگری وظیفه همه مدیران و مسئولان است
کد خبر: 4078865
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

تکریم جامعه ایثارگری وظیفه همه مدیران و مسئولان است

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر تکریم جامعه ایثارگران شهرستان ملایر توسط مسئولان و مدیران گفت: دیدار و سرکشی هفتگی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز در دستور کار ما است.

آئین تکریم از آزادگان ملایربه گزارش ایکنا از همدان، سلمان اسماعیلی، فرماندار ویژه ملایر، امروز، 26 مردادماه به‌مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در آئین تکریم از آزادگان سرافراز شهرستان ملایر، آزادگان را اسوه صبر، پایداری و ایمان راسخ دانست و اظهار کرد: آزادگان بیشترین سختی‌ها را در دوران جنگ متحمل شدند.

وی با بیان اینکه با همه ناهمربانی‌ها و سختی‌های دوران اسارت این عزیزان همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، افزود: عظمت و بزرگی کار آزادگان باید تکرار شود تا به فراموشی سپرده نشود. گذشت و فداکاری این قشر در بیان نمی‌گنجد و زبان از آن قاصر است. وظیفه همه ما تکریم جایگاه این عزیزان و خانواده‌های آنها است.

اسماعیلی با تأکید بر تکریم جامعه ایثارگران شهرستان ملایر از سوی مسئولان و مدیران، گفت: دیدار و سرکشی هفتگی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز در دستورکار است، آزادگان سرافراز همانند عقیله بنی‌هاشم و حضرت زینب(س)، این ظرفیت و پتاسیل بالقوه را دارند که دوران دفاع مقدس را به‌خوبی بازگو کنند و پیام‌رسان آن روزها باشند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه خانواده بزرگ ایثارگران و آزادگان با وجود همه مشکلات، باید در راستای امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند، گفت: اگرچه حق آزادگان سرافراز به خوبی ادا نشده، اما به‌واسطه بستری که دولت سیزدهم مهیا کرده است، آنچه در توان داریم برای رفع مشکلات و مطالبات شما به کار خواهیم بست.

اسماعیلی به دیگر اقدامات و موفقیت‌های بزرگ دولت سیزدهم در یک سال گذشته اشاره و بیان کرد: دولت سیزدهم خودش را خادم مردم می‌داند و در تلاش است تا سطح زندگی مردم ارتقا پیدا کند. در دولت مردمی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، بن‌بست و انسدادی وجود ندارد و بسترهای لازم برای کار و تلاش و ارائه خدمت به مردم مهیاست.

حجت‌الاسلام محمد باقر برقرای، امام‌جمعه ملایر نیز با بیان اینکه آزادگان سرافراز پشتوانه قوی در نظام جمهوری اسلامی هستند، اظهار کرد: آزادگان ما تا پای شهادت نیز پیش رفتند و هر جا اسمی از استقامت، شجاعت و ایستادگی است، آزادگان نماد، الگو و سرمشق هستند.

امام‌جمعه ملایر با بیان اینکه صدام این شجاعت و از خودگذشتگی آزادگان را به عینه دیده بود، گفت: حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد، آزاده و روحانی والامقام بود که در اخلاق و تواضع الگوی گران‌بهایی بود.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز به صبر و بردباری آزادگان نیاز دارد و این ویژگی و خصوصیت باید به نسل امروز و آینده منتقل شود، تأکید کرد: آزادگان سرافراز باید الگوی فرزندان ما باشند، نظام اسلامی که شما به پای آن سینه زدید، امروز در اوج اقتدار است و این بنایی که به‌واسطه آزادگان سرافراز بنا شده است، باید حفظ شود.

برقراری با اشاره به مشکلات آزادگان در کمیسیون پزشکی، اظهار کرد: کمیسیون پزشکی باید از افرادی تشکیل شود که آزادگان و جامعه ایثارگران را درک کنند.

وی همچنین به خدمات ارزنده دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال ایجاد تحریک و اختلاف در بین مردم و مسئولان نظام است که باید بیش از هر زمان دیگری مراقب باشیم که خدمات دولت و نظام زیر سؤال نرود.

منصور ابراهیمی، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز گفت: شهرستان ملایر ۱۱۹ آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد ۹ نفر آنها آسمانی و سه نفر به مقام والای شهادت رسیده‌اند.

وی با اشاره به تصویب ماده ۷۸ اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد، بیان کرد: پیگیری‌های خوبی در دولت سیزدهم در این زمینه در دست اقدام است که تا پایان امسال این امر محقق شود.

ابراهیمی افزود: بیش از سه هزار نفر از جامعه ایثارگری استان همدان بیکار هستند، با توجه به دغدغه مهم آزادگان در اشتغال فرزندان آنها امیدواریم درصدهای پایین‌تر از ۷۰ درصد نیز مشمول این قانون شود.

یادآور می‎شود، در پایان مراسم از آزادگان سرافراز ملایر تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha