رقابت 208 خمینی در مسابقات قرآن «گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س)»
کد خبر: 4078961
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹

رقابت 208 خمینی در مسابقات قرآن «گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س)»

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآنی فجر خمین با اشاره به برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآنی «گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س)» در این شهرستان، افزود: این رقابت‌ها صبح امروز،27 مرداد، با حضور 208 شرکت‌کننده در بیت قدیمی امام راحل آغاز شد.

رضا کوچکی، مدیر مؤسسه قرآنی فجر خمین

رضا کوچکی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآنی فجر خمین، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری نُهمین مسابقات(جشنواره) قرآنی گل‌های محمدی(ص) و‌فاطمی(س) در این شهرستان، با همکاری و مشارکت شهرداری، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیت حضرت ‌امام(ره) و مؤسسات قرآنی این شهرستان صبح امروز، 27 مرداد در بیت قدیمی حضرت امام(ره) اغاز شد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره قرآنی با حضور 208 نفر، 145 دختر و 63 پسر در 18 رشته برگزار شده است، ادامه داد: این جشنواره توسط 12 داور، داوری می‌شود و نفرات برتر این‌مسابقات در نیمه اول شهریورماه در محفل قرآنی که ویژه کودکان و نوجوانان با حضور قاریان، حافظان،‌ گروه تواشیح و مجری نونهال کشوری که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار خواهد شد، تجلیل می‌شوند.

کوچکی با بیان اینکه نهمین مسابقات «گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س)» ویژه کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود، ادامه داد: این مسابقات در قالب رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، مفاهیم، خوشنویسی و نقاشی با مضامین قرآنی تعریف شده است. همچنین شرکت‌کنندگان در ۷ گروه پیش‌دبستانی(نور)، اول ابتدایی (کوثر)، دوم و سوم دبستان(یس)، چهارم و پنجم دبستان(طه)، ششم ابتدایی(فتح)، متوسطه دوره اول پایه‌های هفتم، هشتم و نهم(نصر) و متوسطه دوم پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم(فجر) دسته‌بندی شدند.

وی به تفکیک رشته‌های هر گروه پرداخت و گفت: برای گروه «نور و کوثر» رشته‌های حفظ و نقاشی، گروه «یس و طه» رشته‌های حفظ، ترتیل و نقاشی، گروه «فتح» رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق و نقاشی، گروه‌های «نصر و فجر» رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، مفاهیم، نقاشی، خوشنویسی و خط تحریری و نقاشی‌خط در نظر گرفته شده است. 

کوچکی در پایان ادامه داد: نکته قابل توجه نام این ‌جشنواره است، به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و صفر در تابستان در هشتمین و نهمین دوره برگزاری جشنواره نام این رویداد قرآنی از جشنواره به مسابقات تغییر یافته است.

انتهای پیام
captcha