حمایت از اصحاب رسانه اولویت وزارت ارشاد است
کد خبر: 4079047
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

حمایت از اصحاب رسانه اولویت وزارت ارشاد است

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد حمایت از اصحاب رسانه را از جمله اولویت‌های این وزارت‌خانه دانست و گفت: از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه و حمایت از اصحاب رسانه است تا حوزه خبر و حرفه خبرنگاری تقویت شود.

فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از لرستان، فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز پنج‌شنبه، ۲۷ مرداد در آیین بزرگداشت شهید خبرنگار محمود صارمی که در محل مزار ایشان در شهر بروجرد برگزار شد، از شهید صارمی به عنوان خبرنگاری بین‌المللی یاد کرد و اظهار کرد: شهید صارمی خبرنگار بروجردی در مرداد سال ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان شهید شد، شهیدی که در حین تکلیف و خبررسانی به شهادت رسید.

وی افزود: ایده نام‌گذاری روزی با نام خبرنگار در همان سال مطرح شد تا با نام شهید محمود صارمی به‌عنوان شهید عرصه خبرنگار روزی با نام خبرنگار در تقویم کشور قید شود.

مهدی‌پور حمایت از اصحاب رسانه را از جمله اولویت‌های این وزارت‌خانه دانست و گفت: از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه و حمایت از اصحاب رسانه است تا حوزه خبر و حرفه خبرنگاری تقویت شود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: بسته حمایتی که توسط دولت با حمایت رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده اقدام و تلاشی است که به منظور تقویت و حمایت از حوزه رسانه انجام شد.

مهدی‌پور یادآور شد: براساس شیوه‌نامه‌های حمایتی این بسته، اهالی خبر و رسانه از ارتقای شغلی بالاتری بهره‌مند خواهند شد و حمایت یکپارچه و منظمی در حوزه رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: لایحه‌ای برای سازمان نظام حرفه‌ای روزنامه‌نگاری جمهوری اسلامی تدارک دیده شده که این مهم می‌تواند بخش زیادی از موضوعات و مسائل حوزه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری در کشور را حل کند.

انتهای پیام
captcha