تحقق جهاد تبیین در سایه همراهی اصحاب رسانه
کد خبر: 4079113
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷
مهدی‌پور بیان کرد:

تحقق جهاد تبیین در سایه همراهی اصحاب رسانه

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون 2هزار نفر از اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر در صندوق اعتباری هنر ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: جهاد تبیین یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است و برای تحقق آن مستلزم کمک و همراهی رسانه هستیم.

مهدی پور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه، پنج‌شنبه، 27 مرداد، در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، ضرورت توجه رسانه‌ها را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه توجه به رسانه از اولویت‌های دولت محسوب می‌شود، ادامه داد: جهاد تبیین یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است و برای تحقق آن مستلزم کمک و همراهی رسانه هستیم؛ چراکه بدون حضور اصحاب قلم و فعالیت رسانه‌ای کار آن طور که باید و شاید پیش نخواهد رفت.

وی با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی، انقلاب رسانه‌ای بود، تصریح کرد: معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 10 ماهه اخیر تولید محتوا در حوزه‌های مختلف و وضعیت خبرنگاران را اولویت کاری قرار داده است. در این مدت تلاش براین است قوانین مغفول مانده در خصوص خبرنگاران مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا بقای شغل و فعالیت حرفه‌ای و تخصصی آنان را تضمین کند و به همین منظور ارائه خدمات و اقدامات به این امر معطوف است.

به‌گفته مهدی‌پور تاکنون 2هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در 10 ماه گذشته در صندوق اعتباری هنر ثبت‌نام کرده‌اند. این بیمه، بیمه‌ای سخت و زیان‌آور نیست و باید توسط اهالی رسانه انجام شود. تلاش بر این است و امیدواریم تسهیلات ارزان قیمت در اختیار اصحاب رسانه و عکاسان خبری قرار گیرد، متأسفانه کپی‌رایت عکس‌های خبری به درستی تبیین و تعریف نشده است و فعالان این حوزه از این موضوع رنج می‌برند.

وی در ادامه به فعالیت خانه مطبوعات استان که مطالبه اصحاب رسانه استان بود، اشاره و اضافه کرد: این مرکز مشکل اساسنامه‌ای دارد و قرار شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان برای این امر تدبیری اندیشیده تا کار کارشناسی صورت گیرد و مشکل خانه مطبوعات در استان برطرف شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به یکی دیگر از مطالبات خبرنگاران در مورد یاران کاغذ، اظهار کرد: چیزی به عنوان و اسم یارانه کاغذ وجود ندارد. سال ۹۷ به علت ایجاد بحران ارزی در کشور، وزارت ارشاد وارد میدان واردات کاغذ شد تا این بحران از بین رود و به همین دلیل از محل ارز ترجیحی کاغذ وارد شد، اما مجدد کار متوقف شد و در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ کار پیش نرفت. از ابتدای تشکیل دولت مردمی رئیس‌جمهور موضوع را پیگیری کرد و در نهایت ابلاغ‌های لازم در این حوزه ارسال شد تا اینکه مسائل حقوقی و ساختاری خوشبختانه برطرف شده است. تلاش ما بر این است کاغذ حمایتی و ارزان قیمت براساس خوداظهاری مطبوعات به منظور کمک به نشریات به آنان تعلق گیرد.

وی ادامه داد: وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دوره‌ها و طرح‌هی آموزشی حمایت کرده و به همین منظور جشنواره‌های محلی استانی و ملی برگزاری در دستور کا قرار گرفته است. اینترنت اهدایی روز خبرنگار برای تعدادی از خبرنگاران امروز فعال شد و برای تعدادی دیگر نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: سال‌های گذشته در خصوص اینترنت خبرنگاران بی‌ضابطه‌گی‌هایی صورت گرفته است. اگر خبرنگاران به سامانه جامع رسانه‌ها ارجاع داده می‌شوند به دلیل حمایت صرف از خبرنگاران بوده و این حمایت از طریق معاونت مطبوعاتی انجام خواهد شد. با توجه به تمایل دولت و دغدغه‌مندی که وجود دارد امید است بتوان در فواصل زمانی مختلف حمایت از حوزه رسانه و خبرنگاران پیگیری و دنبال شود.

انتهای پیام
captcha